דינה פורת מרשפון וגלילה ביטון מנשר הן הישראליות שנהרגו בתאונה שבמהלכה התהפכה סירת תיירים ישראלים בצ'ילה, כך הותר היום (ראשון) בשעות הצהריים לפרסום. בתה של דינה, נטע פורת ציפורי, נפרדה מאמה בפוסט בחשבון הפייסבוק שלה, בו כתבה: "אימי האהובה, דינה פורת ז"ל, נהרגה בתאונת הסירה בצ'ילה. אבא פצוע. הלב מסרב להאמין".

יוסי ביטון, אחיו של מוטי ביטון, בעלה של גלילה ז"ל, סיפר בכאן ב': "הבוקר בשעה 7:15 קיבלתי טלפון ממוטי ולא הספקתי לענות. סימסתי לו שיחזור אלי, כי ידעתי שהם בדרום אמריקה, בטיול שדיברו עליו הרבה זמן, הוא וגלילה. שמעון אחי הצעיר התקשר אלי ובישר לי את הבשורה האיומה הזאת. משם זה כבר רץ לכל המשפחה. הגעתי להודיע לכל האחים, אנחנו 10 אחים שצריך להגיד להם את בשורת האיוב הזאת. הגענו להיות עם הבנות, לנסות לעזור כמה שיותר. הם עוד מעט יטוסו להיות עם האבא. מוטי דיבר איתנו שהוא עם שברים ונכנס לניתוח. המצב מאוד קשה, חברה אהובה שלנו. קשה לעכל את הבשורה הזאת".

ביטון הייתה מנהלת לשכת הנהלת בית החולים כרמל בחיפה. מנהל המרכז הרפואי, אבי גולדברג, כתב לעובדי בית החולים כי "בכאב וצער עמוק אני מודיע על מותה של גלילה ביטון, מנהלת לשכת הנהלת בית החולים, שנהרגה הלילה בתאונה בדרום אמריקה. גלילה עבדה בכרמל משנת 1999, מתוכן כחמש שנים בתפקידה האחרון. גלילה האירה את סביבתה באישיותה הקורנת ובשמחת החיים שלה. היא עשתה את עבודתה בחריצות ובמקצועיות, במסירות אין קץ ותמיד במאור פנים, לבביות ואנושיות יוצאת דופן. גלילה היתה אם מסורה לבנותיה וסבתא גאה לשני נכדיה. כולנו אבלים עם משפחתה ומוסרים להם את תנחומינו".
 
ביטון ז"ל וצוות בית החולים "כרמל". צילום: אלי דדון
ביטון ז"ל וצוות בית החולים "כרמל". צילום: אלי דדון


בנם של אחד הזוגות שהיו על הסירה השנייה בצ'ילה סיפר בראיון ב"כאן ב" על התחושות של הוריו לאחר התאונה הטראגית: "סיפרו שהם היו בשיט ושהייתה תאונה עם אחת הסירות ושהכל בסדר איתם". לדבריו כעת ההורים ישנים בבית המלון. "קיבלתי טלפון מקרובת משפחה ששאלה אותי אם הכל בסדר ואז עשיתי אחד ועוד אחד", שיתף, אז ניסיתי לחייג אליהם ושניהם לא היו זמינים לא בווטסאפ ולא בטלפון". הוא הוסיף: "שוחחנו לפני זמן קצר. אמא מנסה לישון מאז האירוע ולא מצליחה". 
"הם יצאו לטיול בשבוע שעבר, היתה טיסה ארוכה, הם נחתו ושלחו לנו היום לפנות בוקר (שעון ישראל) תמונות", אמר, "מסיבה זו הנחתי שהכל בסדר איתם. גיסי התקשר לחדר המצב במשרד החוץ כדי לברר מה איתם - ונאמר לנו שהם לא נמצאים ברשימות". הוא הוסיף שלאחר השיחה המרגיעה התקשר לאחיו ולאחותו. "הרגעתי אותם שהכל בסדר", ציין, 
בנם של המטיילים הסביר כי "מדובר בקבוצה של מטיילים בגילאי 60-70, שעלו על שייט והתחלקו לשתי קבוצות. מזג האוויר היה גשום וקר אז היו לאמא תחושות בטן לא טובות והיא ביקשה להגיע בצורה אחרת אבל שכנעו אותה לעלות על הסירה". הוא סיפר על התחלת השיט: "מדובר היה בהפלגה של כשעה וחצי, שבמהלכה החל לרדת גשם ומזג האוויר התחיל להיות סוער". הוא הדגיש כי "כאשר הקבוצה ראתה שההגעה של הסירה השנייה מתעכבת, החלו ספקולציות". הילד ציין כי "עדיין לא ידוע היקף האסון ואנחנו רק רוצים שהם יחזרו בריאים ושלמים".