האסון בצ'ילה, שהתרחש אמש, בעיירה פוארטו נאטאלס שבשמורת "טורס דל פיינה", גבה את חייהן של שתי נשים ישראליות, דינה פורת וגלילה ביטון, אשר הגיעו על מנת להיות חלק משייט ונספו לאחר שסירתן התהפכה. קרובי משפחותיהם נמצאים בדרכם בצ'ילה, על מנת לדאוג לכל הפרטים ולעמוד לצד הפצועים.



אחת הפצועות באירוע, אנני לנדא ארצי, ששוחררה מבית החולים לאחר האירוע סיפרה: "אני מהאנשים שהיו בסירה בתאונה בצ'ילה, אנחנו היינו על הסירה. אני לא יודעת מה היה, פתאום כולם נפלו אחד על השני, היו צעקות". הניצולה המשיכה וסיפרה כי הסירה לא התהפכה, ולאחר התאונה תושבי האזור חשו לעזרתם. "לא נפלנו למים בכלל, היינו יבשים למגרי, אנשים מצ'ילה עזרו לנו בצורה בלתי נורמלית. אנשים טובים עשו את המקסימום".



"אתם לא יודעים מה היה שם, אנשים עזרו מהכי קטן, כל מה שהם יכולים לעשות והיום אני יצאתי בנס ואני פה בבית מלון, אני היחידה שהשתחררתי מבית החולים, תודה לאל אני בחיים", היא הוסיפה, "עושים פה את הכל את המקסימום גם מהביטוח מחברת מסעות, המדריך המקומי שלנו חואן היה מלאך כולם היו אתם לא יודעים, אנשים רק עוזרים לנו, תודה רבה לכולם אל תדאגו עושים לנו את המקסימום".



עדכון שהוציא משרד החוץ על מצבם של הפצועים מצביע על כך ש-14 אזרחים ישראלים עדיין מאושפזים, מתוכם ארבעה פצועים עדיין במצב קשה. על פי גורמי רפואה, מסתבר כי ארבעה מהפצועים קל צפויים אף להשתחרר כבר במהלך היום מבית החולים. גופות הנפטרות צפויות להשתחרר היום ותהליך העברת ארונן לישראל ייחל בסיוע משרד החוץ.



קונסול ישראל בצ'ילה, ליאון סויסה, עבר אתמול בין בתי החולים בשתי ערים, ביקר את כל הפצועים והתעדכן אצל אנשי הרפואה וההצלה המקומיים. אליו הצטרפו 2 אנשי צוות נוספים מהשגרירות בסנטיאגו. הם ילוו את הפצועים גם היום. כן צפויים להגיע היום נציגי חברת הטיולים שארגנה את המסע, חברת ביטוח, מד"א ובני משפחות הפצועים העושים את דרכם מישראל. המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ היא זאת שמרכזת את האירוע מהארץ.



שגריר ישראל בצ'ילה, אלדד חייט, שוחח עם מושלת האיזור והודה לה על הסיוע הרב שמספקים רשויות המקום, לנפגעי האירוע. המושלת עדכנה כי הרשויות מנהלות חקירה לנסיבות האירוע. השגריר ביקש לקבל את תוצאות החקירה לכשתושלם.



בנם של אחד הזוגות שהיו על הסירה השנייה בצ'ילה סיפר על התחושות של הוריו לאחר התאונה הטראגית: "הם סיפרו שהם היו בשיט ושהייתה תאונה עם אחת הסירות ושהכל בסדר איתם. קיבלתי טלפון מקרובת משפחה ששאלה אותי אם הכל בסדר ואז עשיתי אחד ועוד אחד", שיתף, אז ניסיתי לחייג אליהם ושניהם לא היו זמינים לא בווטסאפ ולא בטלפון".



"הם יצאו לטיול בשבוע שעבר, היתה טיסה ארוכה, הם נחתו ושלחו לנו היום לפנות בוקר (שעון ישראל) תמונות", אמר, "מסיבה זו הנחתי שהכל בסדר איתם. גיסי התקשר לחדר המצב במשרד החוץ כדי לברר מה איתם - ונאמר לנו שהם לא נמצאים ברשימות". הוא הוסיף שלאחר השיחה המרגיעה התקשר לאחיו ולאחותו. "הרגעתי אותם שהכל בסדר", ציין, בנם של המטיילים הסביר כי "מדובר בקבוצה של מטיילים בגילאי 60-70, שעלו על שייט והתחלקו לשתי קבוצות. מזג האוויר היה גשום וקר אז היו לאמא תחושות בטן לא טובות והיא ביקשה להגיע בצורה אחרת אבל שכנעו אותה לעלות על הסירה".



הוא סיפר על התחלת השיט: "מדובר היה בהפלגה של כשעה וחצי, שבמהלכה החל לרדת גשם ומזג האוויר התחיל להיות סוער". הוא הדגיש כי "כאשר הקבוצה ראתה שההגעה של הסירה השנייה מתעכבת, החלו ספקולציות". הילד ציין כי "עדיין לא ידוע היקף האסון ואנחנו רק רוצים שהם יחזרו בריאים ושלמים".