דווקא בשעות לילה, כשהוא עושה זאת דרך חשבון האינסטגרם שלו, הודיע אמש שר החוץ האיראני, מחמוד ג'וואד זריף, על כך שהוא יסיים את תפקידו. הקולות באיראן שקוראים לו לחזור בו מההצהרה שלו, מתגברים, וכעת כולם ממתינים לראות מה יקרה בסופו של דבר. מי שהתייחס לפצצה הפוליטית הוא פרופ' עוזי רבי, שהתראיין לאיילה חסון ב-103FM.

"ההתפטרות שלו מגיע אחרי שש שנים בתפקיד. האיש הזה הוא איש שבישראל הגדרנו אותו כבר בעת הגעתו לתפקיד כמי שאחראי על מתקפת החיוכים שנדרש להביא את הצד המחייך והרך של סוגיית הגרעין.

"הפנים האינטליגנטיות שמדברים באנגלית רהוטה למערב במיומנות דיפלומטית. חלון ראווה שמסתיר את הזיפים הנוקשים של משמרות המהפכה שמנהלים בפועל את איראן. אתמול הוא פנה לציבור האיראני בהודעת אינסטגרם, לו הבטיח יחד עם הנשיא רוחאני גדולות ונצורות, וכעת הוא אומר - אמרנו שניקח את איראן למקום טוב יותר. הוא אמר לו סליחה על מה שהבטחנו ולא קיימנו. סליחה על שחשבתי שאפשר לשנות".

"כל עוד עומדת בראשה של איראן קומבינציה קטלנית של משמרות המהפכה, שהיא חונטה צבאית אכזרית וקשיחה שמביאה איתה זרם דתי קיצוני, כנראה שאין תקווה לשינוי. זאת אומרת שאי אפשר לשקר את כולם כל הזמן".

המצב שם מזעזע אך המנהיגים עסוקים בחימוש ובליבוי שנאה כלפינו
"את נוגעת בנקודה החשובה ביותר. אנחנו עוקבים אחר הקולות שבאים מכל קצווי איראן. לאנשים נמאס מהעוני. הם מציעים את הכליות שלהם למכירה ומחטטים בפחי האשפה כדי למצוא מזון. מאבדים את צלם האדם. נראה לי שאדם כמו ג'וואד זריף הבין שביצע מעשה רמייה כפול ושניצלו אותו במשמרות המהפכה על מנת להשיג את מבוקשם".