הרוגה שלישית באסון בצ'ילה: דליה רונן, אמה של שגרירת ישראל באורוגוואי, גלית רונן, הלכה היום (רביעי) לעולמה לאחר שנפצעה בתאונת השיט בנהר סראנסו בדרום המדינה הדרום אמריקאית. ממשרד החוץ נמסר כי הוא משתתף בצער משפחות שלוש ההרוגות וממשיך לפעול ולרכז את פעולות התיאום והסיוע לפצועים.



משפחתה של דולי (דליה) רונן מסרה שהם באבל כבד. "דולי היתה אדם דינמי, מלא חיים, עבדה עד צאתה לטיול זה ב״יד ושם״, השתתפה יחד עם בעלה אסף בקבוצת הטיולים ״בשבילנו״. היתה אשה בריאה וחיונית. הנחמה היחידה היא שהיא נפטרה לאחר שבועיים בהם היתה שמחה ומאושרת. המשפחה מתרכזת  כעת בטיפול בבעלה של דולי, אסף, שגם הוא בין נפגעי התאונה הנוראית".

כזכור, ביום ראשון נפגעו 18 מטיילים ישראלים ששטו בנהר. על פי ההערכות, התאונה נגרמה בגלל טעות אנוש של נהג הסירה ושגרם לה להתנגש בסלע ולהתהפך. שתיים מהמטיילות - גלילה ביטון, בת 61 מנשר, ודינה פורת, בת 71 מרשפון - מתו עוד באותו יום, ואילו הפצועים פונו לבית החולים באזור. 



אחת הפצועות באירוע, אנני לנדא ארצי, ששוחררה מבית החולים לאחר האירוע סיפרה שלשום: "אני מהאנשים שהיו בסירה בתאונה בצ'ילה, אנחנו היינו על הסירה. אני לא יודעת מה היה, פתאום כולם נפלו אחד על השני, היו צעקות". הניצולה המשיכה וסיפרה כי הסירה לא התהפכה, ולאחר התאונה תושבי האזור חשו לעזרתם. "לא נפלנו למים בכלל, היינו יבשים למגרי, אנשים מצ'ילה עזרו לנו בצורה בלתי נורמלית. אנשים טובים עשו את המקסימום".



"אתם לא יודעים מה היה שם, אנשים עזרו מהכי קטן, כל מה שהם יכולים לעשות והיום אני יצאתי בנס ואני פה בבית מלון, אני היחידה שהשתחררתי מבית החולים, תודה לאל אני בחיים", היא הוסיפה, "עושים פה את הכל את המקסימום גם מהביטוח מחברת מסעות, המדריך המקומי שלנו חואן היה מלאך כולם היו אתם לא יודעים, אנשים רק עוזרים לנו, תודה רבה לכולם אל תדאגו עושים לנו את המקסימום".