בית הנבחרים אישר אתמול, בתום שלושה ימים של ויכוח חריף בתוך המפלגה הדמוקרטית, הצעת החלטה המגנה את האנטישמיות. ההצעה נולדה לאחר ההתבטאות של חברת הקונגרס אילהאן עומאר, שאמרה כי פעילים למען ישראל "נאמנים למדינה אחרת", דברים שהדהדו את הסטריאוטיפ האנטישמי על "נאמנות כפולה" של היהודים. ההצבעה עברה ברוב מוחץ של 407 נגד 23 חברי קונגרס. 
בעקבות זאת, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף הערב (שישי) את הדמוקרטים וכינה אותם - "אנטי ישראלים, אנטי יהודים". בניגוד להצעת ההחלטה המקורית, שהתמקדה רובה ככולה בדברים של עומאר מבלי לנקוב בה בשמה, ההצעה שאושרה בסופו של דבר הייתה כללית בהרבה, והתייחסה לאנטישמיות, חוסר סובלנות נגד מוסלמים, וכללה גינוי לגזענות כלפי מיעוטים באופן כללי.
מוקדם יותר השבוע, נשיא ארצות הברית תקף את חברת הקונגרס הדמוקרטית, שהואשמה בהתבטאויות אנטישמיות מספר פעמים בחודשים האחרונים. "חברת הקונגרס אילהאן עומאר שוב תחת אש על דבריה המזעזעים על ישראל. ארגונים יהודיים הרגע שלחו עצומה ליו"ר בית הנבחרים פלוסי בבקשה להוציא את עומאר מוועדת יחסי החוץ. יום שחור לישראל!", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

עומאר היא פוליטיקאית אמריקאית מוסלמית שנולדה בסומליה.  בנובמבר 2018 נבחרה לבית הנבחרים מטעם מדינת מינסוטה. כאשר נכנסה לתפקיד בינואר 2019, הפכה לחברת בית הנבחרים המוסלמית הראשונה, יחד עם רשידה טליב. היא נחשבת למבקרת החריפה ביותר של ישראל בקונגרס, והסתבכה לא פעם עם אמירות בעלות אופי אנטישמי.