צילומי לוויין זיהו הכנות למה שייתכן והוא ניסוי טילים או שיגור לוויין באתר סאנום-דונג, הסמוך לבירת קוריאה הצפונית, כך מדווחת היום (שבת) רשת NPR האמריקאית. בצילומי הלוויין, שצולמו ב-22 לפברואר - מעט לפני הפסגה שנערכה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, נראתה תנועה ערה במתקן השיגור שפורק חלקית אחרי פגישת טראמפ-קים הראשונה, בחודש יוני האחרון ובסיומה נראה היה כי הצדדים הולכים לכיוון של פירוז.



רק באמצע השבוע, גורמי מודיעין בקוריאה הדרומית זיהו פעילות מחודשת באתר טילים נוסף שפורק, "דונגצ'א-רי". "כשאתה שם את הכל יחד, זה נראה כאילו קוריאה הצפונית שוב בונה טילים", אמר אחד ממנתחי התמונה בחשש. בארצות הברית הביעו דאגה מההתפתחויות האחרונות, לאחר הפסגה הכושלת בין טראמפ לקים בשבוע שעבר, והבהירו כי לא יסבלו שיגור טילים, בין אם לצורך שיגור לווין או כניסוי מצד פיונגיאנג.

בכיר במחלקת המדינה האמריקאית התייחס להתפתחויות האחרונות, ואמר: "מבחינתנו, כל שיגור, גם לחלל, יהיה הפרה של הרצון הטוב בין טראמפ לקים, ולא יעמוד במחויבויות שקוריאה הצפונית לקחה על עצמה", אמר הבכיר. מליסה הנהאם, מומחית לקוריאה הצפונית התייחסה לאירועים האחרונים ואמרה "נראה כי וושינגטון ופיונגיאנג מתרחקות אחת מהשנייה במקום להתקרב. אני מקווה שארה"ב תפגין איפוק".