הבחירות בקוריאה הצפונית מתקיימות היום (ראשון) במדינה המבודדת, בפעם השנייה מאז עלייתו לשלטון של קים ג'ונג און. האזרחים מחויבים לקחת חלק בהצבעה עבוד האסיפה הכללית של העם (SPA), ובכל מחוז ישנו רק מועמד אחד. כמו כן אחוזי ההצבעה עומדים על מאה אחוזים והכל נשלט על ידי שושלת קים כשהאזרחים מחויבים להפגין נאמנות ומסירות מוחלטת למשפחה ולמנהיג הנוכחי.
ביום הבחירות, כל אזרח מעל גיל 17 מחויב לצאת ולהצביע. אנליסט החוקר את קוריאה הצפונית הסביר: "המצביעים מגיעים לקלפי בשעה מוקדמת מאוד, כסימן לנאמנות למנהגים. הדבר אומר שמשתרכים תורים ארוכים במקום". הוא ציין כי "ברגע שהתור שלך מגיע, אתה מקבל פתק עם שם אחד בלבד - לוקחים את הפתק ומכניסים אותו לקלפי הפתוח". 
המומחה הוסיף כי "ישנו ביתן בו מתאפשר להצביע בפרטיות, אך הדבר יעורר חשד רב". לדבריו, ניתן לא להביע תמיכה במועמד היחיד, אך הדבר יוביל לכך שהמשטרה החשאית תעקוב אחריך. "הם יכריזו עליך כמשוגע", אמר. אדם היוצא מהקלפי חייב להצטרף לקבוצת האזרחים המריעים ברחובות, כדי להביע את האושר על כך שהצבעת לאדם חכם שינהיג את המדינה. 

קים ג'ונג און מצביע בבחירות. צילום: רויטרס

"בתקשורת הממלכתית, ימי הבחירות מתוארים באירועים חגיגיים, כאשר מחוץ לכל אחד מהקלפיות ישנם אנשים חוגגים ומאושרים", הסביר מיניונג לי, אנליסט באתר חדשות המומחה לקוריאה הצפונית. ההצבעה היא כאמור חובה, כך שלמעשה מדובר בכלי של הרשויות כדי לבדוק האם ישנם עריקים שנמלטו מהמדינה לשטחי סין.

אילו סמכויות יש לפרלמנט?
מועצת העם העליונה בקוריאה הצפונית (SPA) היא למעשה גוף המהווה חותמת גומי לשלטון, ללא סמכויות ממשיות. חברי הפרלמנט נבחרים אחת לחמש שנים, כאשר מדובר בגוף המחוקק היחיד במדינה המבודדת. "בתקשורת העולמית מדווחים כי יש להם מעט כוח, אך זה לא נכון", ציין מומחה, "למעשה, יש להם אפס השפעה - החוקים נכתבים על ידי המפלגה ולאחר מכן הם מקבלים אישור פורמלי".
המועצה עצמה לא מקיימת פגישות קבועות. למעשה, בפגישתם הראשונה הם בוחרים גוף קטן בהרבה שיעבור באופן קבוע, וכינוס המועצה המלאה מתרחש רק בעיתים נדירות. כמו כן, למרבה הפלא ישנן שלוש סיעות שונות בפרלמנט.