ההתרסקות באתיופיה היום (ראשון) היא התאונה הקטלנית השנייה בתוך חצי שנה של מטוס מדגם 737-800 מקס, הנחשב לאחד הדגמים החדשים והפופולריים של חברת התעופה בואינג. ב-29באוקטובר התרסק דגם דומה של חברת התעופה האינדונזית ליון אייר בעת שהיה בדרכו מהבירה ג'קרטה לאי בנגקה וכל 181 הנוסעים ושמונת אנשי הצוות נספו. התאונה התרחשה כ-13 דקות לאחר ההמראה. הטייס ביקש לשוב לשדה התעופה אולם הקשר עמו נותק והוא התרסק לתוך הים.
 
דוח החקירה הראשוני של נסיבות ההתרסקות עדיין לא קבע את הסיבה לאסון אולם צויין כי המטוס, שנכנס לשירות שלושה חודשים קודם לכן, סבל מבעיות טכניות בטיסות קודמות. יממה לפני התאונה אף הוחלף חיישן שמודד את הזווית שבין הכנפיים לזרימת האוויר. כמו כן, בטיסה האחרונה לפני ההתרסקות שלח הקברניט הודעת מצוקה לפיה אחד המכשירים קרס והם טסים בתנאים קשים, אולם הצוות הצליח לנחות בשלום. בדיקה העלתה כי אחד החיישנים שנועד להתריע על סכנה של נעילת המנוע שלח מידע מוטעה.
 
צמד ההתרסקויות מהווה מכה עבור בואינג, שהשיקה את דגם המקס-8 בשנת 2016 במטרה להחליף את מטוסי ה-737-800. הדגם החדש, שיכול להטיס עד 210 נוסעים לטווח של עד 6,500 ק"מ, זכה לפופולריות מיד כשנכנס לשירות עם יותר מ-4,500 הזמנות ב-100 חברות תעופה ברחבי העולם. אנשי בואינג לא התייחסו אתמול ישירות לגורמים האפשריים לאסון אך ציינו כי הם מסייעים לחקירה.


 בואינג 787 של אתיופיאן איירליינס. צילום: רויטרס
בואינג 787 של אתיופיאן איירליינס. צילום: רויטרס

 
בתוך כך, בואינג הודיעה כי היא "עצובה עמוקות" בשל מותם של 157 הנוסעים ואנשי הצוות על טיסה 302 של 'אתיופיאן איירליינס'. "אנחנו מביעים את תנחומינו העמוקים למשפחות וליקיריהם של הנוסעים ואנשי הצוות על המטוס ועומדים מוכנים לתמוך בצוות 'אתיופיאן איירליינס'", נאמר בהודעת ענקית התעופה האמריקאית.