נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר בכנס סגור של תומכי המפלגה הרפובליקנית, שהתרחש במהלך סוף השבוע האחרון בפלורידה, כי אם היה מתמודד על ראשות הממשלה בישראל, הוא היה זוכה ל-98% מקולות הבוחרים, כך פורסם הלילה (שני) ב-AXIOS. 

לפי הדיווח, במסגרת דבריו של טראמפ, שהודלפו מהכנס ופורסמו בגוף התקשורת האמריקאי, הוא תקף גם את המפלגה הדמוקרטית, ואמר כי "הדמוקרטים שונאים יהודים, אני לא מבין למה שיהודים בכלל יצביעו למפלגה הדמוקרטית".

כמו כן, המנהיג האמריקאי סיפר לנוכחים על מה שעשה למען ישראל, וציין בין היתר את החלטתו ההיסטורית להעביר את שגרירות ארצות הברית בישראל לירושלים.
ביום שישי האחרון טראמפ כינה את הדמוקרטים "אנטי ישראלים" ו"אנטי יהודים", זאת לאחר שבית הנבחרים האמריקאי  אישר, בתום שלושה ימים של ויכוח חריף בתוך המפלגה הדמוקרטית, הצעת החלטה המגנה את האנטישמיות.

 ההצעה נולדה לאחר ההתבטאות של חברת הקונגרס אילהאן עומאר, שאמרה כי פעילים למען ישראל "נאמנים למדינה אחרת", דברים שהדהדו את הסטריאוטיפ האנטישמי על "נאמנות כפולה" של היהודים. ההצבעה עברה ברוב מוחץ של 407 נגד 23 חברי קונגרס. 
בניגוד להצעת ההחלטה המקורית, שהתמקדה רובה ככולה בדברים של עומאר מבלי לנקוב בה בשמה, ההצעה שאושרה בסופו של דבר הייתה כללית בהרבה, והתייחסה לאנטישמיות, חוסר סובלנות נגד מוסלמים, וכללה גינוי לגזענות כלפי מיעוטים באופן כללי.