ניצחון לתרזה מיי: ראש ממשלת בריטניה, במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא הנציבות האירופית, הודיעה הלילה (שלישי) כי שני הצדדים הגיעו להסכם חדש בנוגע לברקזיט, בנוגע לתנאי עזיבת בריטניה את האיחוד. עם זאת בשלב זה לא ברור האם המאמץ המשותף של ממשלת בריטניה והאיחוד יישא פרי, וזאת מכיוון שהוא תלוי בהצבעת הפרלמנט הבריטי על ההסכם, הצבעה שצפוייה להיערך היום.



במסיבת העיתונאים המשותפת, אמרה מיי כי "היום השגנו ערבויות מהאיחוד האירופי. זה הזמן לפעול יחד, ולתמוך בעסקת הברקזיט המשופרת הזו, כפי שהורה לנו הציבור הבריטי". יונקר עצמו הזהיר את בריטניה כי ההסכם הזה הוא הזדמנות שניה להסכם בין הצדדים, ולא תהיה הזדמנות נוספת מצד האיחוד. את הדברים הפנו מיי ויונקר לחברי הפרלמנט הבריטי שאמורים להצביע על ההסכם, ובשלב זה בכלל לא ברור האם ההסכם יעבור גם במתכונתו הנוכחית, וזאת לאחר שיושב ראש מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין כבר הודיע כי אין בכוונתו, ובכוונת מפלגתו, להצביע בעד ההסכם, אותו הוא כינה כושל.



כזכור, בחודש ינואר האחרון, ההסכם הקודם אליו הגיעו בריטניה והאיחוד האירופי נדחה ברוב של 230 קולות, ההפסד הגדול ביותר של ממשלה בהיסטוריה המודרנית של בריטניה, ואם מיי לא תצליח לגייס רוב להסכם זה, ככל הנראה שלא יהיה זמן לדון בהסכם נוסף, וזאת מכיוון שעזיבת בריטניה את האיחוד אמורה להתרחש בסוף החודש, והחשש הוא מעזיבה ללא הסכם, דבר שיכול להוביל לאסון כלכלי לבריטניה.