50 בני אדם, בהן השחקניות ההוליוודיות פליסיטי האפמן ולורי לוקלין, הועמדו לדין בארצות הברית בגין מעורבות בהונאת ענק שנועדה לסייע לעשירים להכניס את ילדיהם לאוניברסיטאות עילית כמו ייל וסטנפורד. האפמן נעצרה היום (שלישי) בגין תשלום שוחד על מנת להכניס את הבת שלה ושל השחקן וויליאם ה. מייסי למוסד השכלה גבוהה.
התביעה הפדרלית בבוסטון העמידה לדין את וויליאם "ריק" סינגר בן ה-58, בגין עמידה בראש רשת פשיעה ששירתה לקוחות, בהם מנכ"לים ושחקניות. לפי כתב האישום, הרשת של סינגר דאגה שלכך שנבחנים מזויפים ייבחנו במקום ילדיהם של לקוחותיו, וכן שיחד מאמני ספורט על מנת שייתנו משבצות כניסה השמורות לספורטאים מצטיינים לתלמידים שאינם כאלה. 
ההורים שילמו עשרות אלפי דולרים עבור שירותיו, שהוסוו כתרומות לצדקה. סינגר צפוי להודות באשמה בבית משפט פדרלי לאישומים הכוללים פשע מאורגן, הלבנת הון ושיבוש הליכי משפט. 33 הורים הועמדו לדין, יחד עם 13 מאמני ספורט ושותפים עסקיים של סינגר. האפמן ולוקלין לא מסרו תגובה לדיווחים. 


לורי לוקלין. צילום: רויטרס
לורי לוקלין. צילום: רויטרס

 
לפי האישום, סינגר אמר בשיחה עם הורים עשירים: "מה שאנחנו עושים זה לעזור למשפחות העשירות בארצות הברית להכניס את ילדיהם לבית הספר. המשפחות שלי רוצות הבטחה". ההונאה החלה ב-2011 וכללה ייעוץ להורים להעמיד פנים בפני מנהלים כי לילדיהם יש ליקויי למידה שהצריכו הארכת זמן בבחינה.  

להורים הומלץ לבחור באחד משני מרכזי בחינה שעליהם לחברה של סינגר הייתה שליטה: אחד ביוסטון, טקסס והשני בהוליווד, קליפורניה. המנהלים באותם מרכזים קיבלו שוחד על מנת לאפשר ללקוחות של סינגר לרמות, בין השאר על ידי תיקון התשובות לאחר הבחינה או על ידי אישור לאדם אחר להיבחן. במקרים רבים התלמידים לא ידעו כי הוריהם אירגנו את הרמייה.