רשות התעופה הפדרלית בארה"ב (FAA) הבהירה כי מטוס ה־737 מקס 8 של חברת בואינג "ראוי לטיסה" גם לאחר ההתרסקות באתיופיה בתחילת השבוע, השנייה של הדגם בתוך כחמישה חודשים. למרות ניסיון ההרגעה, חברות ומדינות נוספות, בהן גם בריטניה, צרפת וגרמניה, הודיעו כי החליטו לאסור על הפעלת המטוס בשטח האווירי שלהן עד לבירור נסיבות האסון הכבד. מאוחר יותר אף הודיעה רשמית הסוכנות של האיחוד האירופי לבטיחות בטיסה כי היא משהה את כל הטיסות של דגם המטוס שהתרסק. 

עוד קודם ההודעה הדגישו ברשות התעופה האמריקאית כי הם מחייבים את בואינג לבצע שינויים בדגם השנוי במחלוקת עד החודש הבא, ובהם עדכונים למערכת המחשבים ולמדריך של צוות הטיסה. בחברת התעופה אמרו בתגובה כי הם יבצעו שינויי תוכנה בשבועות הקרובים, וכי מאז התאונה באינדונזיה הם מפתחים שיפור לתוכנה של בקרת הטיסה עבור מטוסי 737 מקס, שנועדו "להפוך מטוס בטוח לבטוח אף יותר". 

בתוך כך, עורך הדין ג'סטין גרין, שמתמחה בתחום התעופה וייצג משפחות נגד בואינג, העריך כי חברת התעופה עלולה לעמוד בפני גל תביעות מצד קרוביהם של הקורבנות והוסיף כי סכומי הפיצויים עבור כל הרוג צפויים לעמוד על 2־3 מיליון דולר.



זירת ההתרסקות באתיופיה. צילום: רויטרס



כזכור, אתמול הותר לפרסום שמו של ההרוג הישראלי השני בהתרסקות מטוס אתיופיאן איירליינס: שמעון ראם־ביטון (54), תושב זכרון יעקב, נספה יחד עם אברהם מצליח ממעלה אדומים ו־155 נוסעים ואנשי צוות נוספים. ראם־ביטון, שהיה בטיסת עבודה בעת האסון מטעם "שפרן", חברת הביטחון שבה עבד, שירת במשך כ־30 שנה במערכת הביטחון, לרבות בגדוד 50 של הנח"ל ובשב"כ. בעשור האחרון הוא עבד בחברה פרטית לייעוץ בתחום האבטחה לגופים ולארגונים בינלאומיים. מקורביו סיפרו כי הוא היה בדרכו לניירובי לפגישה עבודה כאשר עלה על הטיסה הגורלית. 



ראם־ביטון הותיר אחריו אמא, שבעה אחים ואחיות, רעייה וחמישה ילדים. משפחתו סיפרה אתמול בכאב גדול כי כבר כאשר שמעו על התרסקות המטוס, שיערו לעצמם כי הוא נמנה בין ההרוגים: "מדובר באסון גדול", ספד לו אחיינו. חבריו סיפרו כי ראם־ביטון היה "אדם מקסים ואיש משפחה למופת".