פול מנפורט, מי שכיהן כיו"ר קמפיין הבחירות של נשיא ארצות הברית, דונלד טרמאפ, בשנת 2016, נידון ל-73 חודשי מאסר בגין שני אישומיו, בהם קשירת קשר נגד ארה"ב וניסיון להדיח שני עדים אפשריים בחקירה בעניינו. מנפורט ביקש בבית המשפט רחמים, ואמר לשופטת איימי ברמן ג'קסון כי "כבר לקחו ממני הכל". הוא התחנן בפניה לא הלטיל עונש ארבע שנות המאסר שקיבל בשבוע שעבר. 

"אני מצטער על מה שעשיתי ועל כל הפעולות שהביאו אותי לכאן היום", אמר מנפורט בקול רגוע ויציב בבית המשפט. "למרות שאני לא יכול לבטל את העבר, אני מבטיח שהעתיד יהיה שונה מאוד", הוסיף בן ה-69 שהגיע לבית המשפט בכסא גלגלים, וציין גם כי הוא האדם המרכזי שמטפל באשתו. 

כזכור, ב-31 ביולי 2018 החל משפטו של מנפורט בבית המשפט המחוזי באלכסנדריה שבווירג'יניה. בכתב האישום בן 32 העמודים הואשם מנפורט בהסתרת הכנסות של יותר מ-30 מיליון דולר שקיבל מחוץ לארצות הברית באמצעות העברת הכסף לחשבונות חוץ גבוליים, ובכך ששיקר לבנקים, וחמק מתשלום מס.
 
הוא הורשע ב-22 באוגוסט בשמונה סעיפים של עבירות כלכליות, בהן העלמות מס. לפני כשבוע הוטלו עליו, כאמור, ארבע שנות מאסר בגין עבירות מס והונאת בנקים. בנוסך לכך, מנפורט יצטרך לשלם קנס בסך 50 אלף דולרים.
 
בתוך כך, גם הקשר הישראלי הוזכר בכתב האישום. לפי המסמך, הוא שיתף פעולה ב-2012 עם "פקיד ישראלי בכיר" בניסיון לקדם את האינטרסים של נשיא אוקראינה לשעבר ויקטור ינוקוביץ' ולפגוע במנהיגת האופוזיציה יוליה טימושנקו. 
 
אותו "בכיר ישראלי" עלום דאג לפרסם הודעת גינוי רשמית של משרד החוץ אחרי בחירות 2012 באוקראינה, שבה ישראל מגנה את שיתוף הפעולה של טימושנקו עם גורמים אנטישמיים.
 
ב-17 בספטמבר 2018 טען דני אילון, שהיה סגן שר החוץ ב-2012, כי מעולם לא נתקל בהצהרה נגד מנהיגת האופוזיציה האוקראינית, הוסיף כי הוא לא מבין מדוע פורסמה רק ברוסית, וציין: "במקרים אחרים נזהרנו עם גינויי אנטישמיות ולא הזכרנו שמות".