קנדה, ברזיל ופנמה הודיעו במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) כי הן מצטרפות לארצות הברית, ויקרקעו את מטוסי הבואינג 737 מקס 8. כמה שעות לפני כן, בואינג עצמה הודיעה כי היא  ממליצה למדינות העולם לקרקע באופן זמני את כל המטוסים מדגם זה. הצהרה זו מגיעה לאחר שמרבית מדינות העולם כבר החליטו להשעות את השימוש בדגם המדובר, שספקות בנוגע לבטיחותו עלו לאחר התרסקות המטוס באתיופיה בתחילת השבוע. 

על פי הצהרת החברה, "בואינג ממשיכה להיות בטוחה לחלוטין בבטיחות של מטוסי מקס 737. אולם, לאחר התייעצות עם רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב (FAA), מועצת הבטיחות הלאומית של ארה"ב (NTSB) ורשויות התעופה ולקוחותיה ברחבי העולם, החליטה בואינג מתוך זהירות יתרה ועל מנת להרגיע את ציבור הטסים - להמליץ על השעיה זמנית של כל מטוסי הדגם".
"בשם כל חברת בואיג, אנו מביעים את אהדתנו העמוקה ביותר למשפחות הנספים, שאיבדו את חייהם בשתי תאונות טרגיות אלה", אמרו ראשי החברה, בהתייחס להתרסקות המטוסים באתיופיה בתחילת השבוע ובאינדונזיה לפני כחצי שנה.
"אנו נוקטים בצעד זה מתוך זהירות יתרה", הדגישו בחברה. "בטיחות היא ערך מרכזי בבואינג, זה תמיד היה כך וזה תמיד יהיה. אין עדיפות גבוהה יותר עבור החברה שלנו והתעשייה שלנו. אנו עושים כל שביכולתנו על מנת להבין את הסיבה לאירועים, בשותפות עם החוקרים, על מנת שנוכל להבטיח שתאונות כאלו לא יקרו שוב". 


זירת התרסקות המטוס באתיופיה. הדגם יעבור בדיקה מקיפה. צילום: AFP



מוקדם יותר הערב, הודיע נשיא ארה"ב כי הורה לקרקע את כל מטוסי הבואינג מדגם 737 MAX 8  ו-MAX 9, זאת לאחר התרסקות המטוס האתיופי שהיה מדגם דומה, ובעקבות החלטות דומות שהתקבלו במדינות אירופה ובסין. בעקבות הנחייתו של טראמפ קרא שר התחבורה הישראלי, ישראל כ"ץ, לוודא כי אין אף מטוס מדגם זה בחברות הישראליות, וכן הנחה את רשויות התעופה לאסור את כניסת המטוס לרשות ישראל. 



כמו כן, במקביל להודעתו של טראמפ, גם בקנדה הצהירו כי יפעלו באותו אופן. חברת "אמריקן איירליינס" הודיעה כי היא פועלת מהר ככל האפשר למען שיבוץ הנוסעים שטיסותיהם בוטלו בטיסות אחרות בעקבות החלטת הנשיא. 



ההודעה באה לאחר שרשות התעופה הפדרלית בארה"ב (FAA) הבהירה כי המטוס מהדגם שהתרסק "ראוי לטיסה" גם לאחר ההתרסקות באתיופיה בתחילת השבוע, השנייה של הדגם בתוך כחמישה חודשים.

 
כאמור, חברות ומדינות נוספות, בהן גם בריטניה, צרפת וגרמניה, הודיעו כי החליטו לאסור על הפעלת המטוס בשטח האווירי שלהן עד לבירור נסיבות האסון הכבד, כאשר גם הסוכנות של האיחוד האירופי לבטיחות בטיסה כי היא משהה את כל הטיסות של דגם המטוס שהתרסק. 
 
יממה לאחר ההתרסקות קרקעה חברת "אתיופיאן איירליינס" את מטוסי הבואינג מדגם 737 MAX 8. "למרות שאנחנו טרם יודעים את הגורם להתרסקות, החלטנו לקרקע את הצי המסוים הזה לצורך זהירות בלבד", נמסר מהחברה. לחברה נותרו ארבעה מטוסים מהדגם שהתרסק.

בתוך כך, בימים האחרונים נרשמו ירידות משמעותיות בשער מניית "בואינג". מומחי השוק חוששים מהמשך ההתדרדרות, שכן עולם התעופה קושר את התרסקות המטוס האתיופי לזו של המטוס האינדונזי לפני כחצי שנה. עד שבואינג לא תודיע על מציאת פתרון לתקלה, קיים חשש שהביקוש למטוסי בואינג ימשיך ויירד.

שש דקות בלבד הספיק מטוס הבואינג 737 מקס-8 של אתיופיאן איירליינס לשהות באוויר עד שאבד עמו הקשר. היעד היה ניירובי בירת קניה אולם כ-60 ק"מ דרומית-מזרחית לאדיס אבבה שממנה המריא, באזור העיירה בישופטו, צלל המטוס אל הקרקע. בהתרסקות המטוס האתיופי נהרגו בסך הכל 157 בני אדם, בהם גם הישראלים שמעון ראם-ביטון מזכרון יעקב ואברהם מצליח ממעלה אדומים.