משפחות הפשע בניו יורק כבר פחות מרימות את ראשן בשנים האחרונות, אך בכל פעם אנחנו מקבלים תזכורת עד כמה המצב יכול להיות שביר והפיך. פרנק קאלי, ראש משפחת הפשעה גמבינו, ומי שנחשב לאחד הסמלים של החיבור הניו יורקי-איטלקי, חוסל בפתח ביתו בסטייטן איילנד, בגיל 53, ויש שיאמרו שלא רבים יזילו דמעה על מותו.



משפחת גמבינו היא שם דבר בעולם הפשע העולמי כבר מספר עשורים, אבל למרות זאת, מי שנחשב לבוס הידוע שלה הוא דווקא ממשיך הדרך, פרנק קאלי, שהיה אחד הגנגסטרים החזקים ביותר בניו יורק ובסיציליה. אמש, בשעות הלילה, סביבות השעה 21:15, קאלי, בן ה-53 עמד מחוץ לביתו, כשטנדר כחול הגיע לאזור. "פרנקי בוי" לא חשד, ונורה כשש פעמים בחזהו. על מנת לוודא את הרצח, נוסעי הטנדר דרסו אותו עם המכונית ונמלטו מהמקום. בני המשפחה ששמעו את היריות, הגיעו למקום והזעיקו את כוחות ההצלה, אך אלה לא יכלו להושיע ומותו נקבע בבית החולים.



כזכור, מאז שנכנס רוברט ג'וליאני, לתפקיד ראש העיר למלחמה ברחובות ניו יורק, רמת הפשיעה בעיר והמשפחות הורידו פרופיל. מדובר בחיסול הראשון מאז שנת 1985 של ראש ארגון פשע, וגם אז היה מדובר בבכיר במשפחת גמבינו האימתנית, פול קסטלנו, מה שאיים להצית את הרחובות בעיר. "פרנקי בוי" היה הכוכב העולה של המפיה האמריקאית, ונחשב לאורך שנים כדמות שהקיפה סביבו הרבה מאוד איטלקים. עוד לפני גיל 40 הוא נחשב למי שעשוי בסופו של דבר להיות מקבל ההחלטות, ואכן זה קרה. קאלי, אגב, התגורר במרחק של חצי קילומטר מביתו של קסטלנו לאורך השנים. 



משפחת גמבינו היא אחת מחמש משפחות הפשע האיטלקיות ההיסטוריות בניו יורק, ומקורות המימון שלה הם סחיטה באיומים ואלימות, שהגיעו בתוספת של רציחות, הימורים ומכירת סמים. קאלי ריצה בעבר עונש מאסר של 16 חודשים.

הארגון נחשב לאחד מארגוני הפשיעה החזקים ביותר בארצות הברית. למרות שמנהיגיה הבכירים הוכנסו לבית הסוהר לאורך השנים. קשריו המשפחתיים עם משפחות הפשע בפאלרמו, סיציליה, הם שהביאו לו את "תהילתו". אחד מעורכי הדין שתבעו אותו בעבר אמר כי "הוא נתפס כאדם בעל השפעה וכוח על ידי חברי הפשע המאורגן באיטליה".