"התכוון להמשיך בהתקפה": החשוד העיקרי בטבח בניו זילנד הואשם ברצח


החשוד העיקרי בטבח בניו זילנד, ברנטון האריסון טארנט בן ה-28, הואשם היום בסעיף רצח, על השתתפותו בירי ההמוני במסגדים בעיר קרייסטצ'רץ, במהלכו נהרגו 49 בני אדם ונפצעו עשרות נוספים. החשוד צפוי לחזור לבית המשפט בחודש הבא, ולטענת המשטרה הוא יואשם ככל הנראה במספר אישומים נוספים. 



במהלך הלילה הודיעה ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, כי ככל הנראה החשוד תכנן להמשיך בהתקפתו לפני שנעצר על ידי כוחות המשטרה. "העבריין היה נייד", הוסיפה ארדרן. "מצאנו שני כלי נשק נוספים ברכבו, וככל הנראה שהייתה בכוונתו להשתמש בהם ולהמשיך במתקפה".

לכתבה המלאה

ג'סינדה ארדרן. צילום: רויטרס


פרסום ראשון: דרישה בכנסת לחקור מי אחראי להדלפה על הפריצה לטלפון של גנץ
בכנסת דורשים לחקור מי הדליף את סיפור הפריצה למכשיר הסלולר של הרמטכ"ל לשעבר ויו"ר "כחול לבן" בני גנץ לצרכים פוליטיים. חבר ועדת החוץ והביטחון ח"כ עיסאווי פריג (מרצ) פנה היום במכתב אל יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר, אל מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא ואל אמיר קין, הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב) לחקור מי הגורמים האחראים להדלפת "הפריצה האיראנית" למכשיר הטלפון הנייד של גנץ. 
 
מוקדם יותר, לאחר מסיבת העיתונאים של הרמטכ"ל לשעבר וראש רשימת "כחול לבן", בני גנץ, סמוך לגדר המערכת בנחל עוז, הגיבה מפלגת הליכוד לטענותיו לפיהן נתניהו ומפלגתו קשורים לפרסום לפריצה. "ראש הממשלה והליכוד לא קשורים לפרסומים בעניינו של גנץ בשום צורה. לעומת זאת, גנץ שעומד ליד הגדר ואומר שצריך להיות יותר תקיפים, תמך בהסכם הגרעין המסוכן עם איראן והשתתף באירוע לזכר 1,000 מחבלי חמאס שנהרגו במבצע 'צוק איתן'. זה מראה לא רק על שיקול הדעת הלקוי שלו, אלא גם על כמה שהוא חלש".

 
מפלגת כחול לבן התייחסה להודעה של הליכוד, ומסרה כי "נתניהו משתפר. שלושה שקרים בהודעה של 36 מילים זה שיא חדש. אחד, הוא כן עומד מאחורי הפרסומים על הטלפון. שתיים, גנץ לא תמך בהסכם הגרעין, הוא היה אז בכלל במדים. שלוש, הוא לא היה באזכרה למחבלים (וגם לא שחרר 1,027 מחבלים כמו שעשה נתניהו בעסקת שליט)".

לכתבה המלאה



בני גנץ בנחל עוז. צילום: יובל כהן אהרונוב



בעקבות האסון: חברת בואינג משדרגת את דגם מקס 737

חברת בואינג הודיעה במהלך הלילה כי בכוונתה לשחרר תוכנה משודרגת עבור דגם מקס 737 בתוך שבוע עד עשרה ימים. דובר חברת באוינג הודיע כי השדרוג יחל על פני כל הצי של 737 מקס כבר בשבועות הקרובים. 
 
החברה החלה בשדרוג התוכנה בעקבות התרסקות המטוס האתיופי והמטוס האינדונזי בתקופה האחרונה. שתי ההתרסקויות וקווי הדמיון ביניהן עוררו שאלות חדשות על המערכת של דגם בואינג, אך עד כה אין ראיות לגבי בעיה ספציפית באותה תוכנה. 

לכתבה המלאה

זירת התרסקות המטוס האתיופי. צילום: רויטרס


אדם נורה למוות ברחוב הדרור ביפו. הרקע ככל הנראה, פלילי
גאנם חינואי, תושב לוד בשנות ה -30 לחייו נורה למוות אמש ברחוב הדרור ביפו. על פי החשד, חינואי השתייך לאחת מכנופיות הפשע שפעלו ביפו, ונורה על ידי אלמוני שהפתיע אותו ברחוב. לאחר הירי פונה חינואי עצמאית לבית החולים וולפסון בחולון, שם בחלוף זמן קצר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. 
 
כוחות משטרה גדולים ממרחב יפתח ומהיחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז תל אביב הגיעו לזירת הרצח ופתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע שהרקע שלו הוא פלילי. החוקרים החלו באיסוף ממצאים מהזירה ובמקביל פתחו בסריקות בניסיון להתחקות אחר עקבותיו של המתנקש. במשטרה מעריכים כי המניע לרצח הינו סכסוך בין כנופיות פשע ביפו.
 
לכתבה המלאה

ניידת מז"פ. צילום: דוברות המשטרה


טראמפ הטיל וטו על חוק שביטל את הכרזתו על מצב חירום

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הטיל  במהלך הלילה וטו על חוק שעבר בקונגרס האמריקאי, אשר ביטל את מצב חירום במדינה, עליו הכריז בחודש שעבר במטרה להעביר תקציבים למימון בניית החומה בגבול ארה"ב - מקסיקו. הקונגרס צפוי כעת לנסות להעביר את ההחלטה מחדש ולעקוף את סמכותו של הנשיא. על פי ההערכות, לא תהיה תמיכה מספקת בקונגרס האמריקאי כדי לעקוף את סמכותו של טראמפ.

לכתבה המלאה
 
קרב על החומה. דונלד טראמפ. צילום: רויטרס



ביזה, שריפות ומסורים חשמליים: מחאת האפודים הצהובים מבעירה את פריז
אחרי חודשים ארוכים של דעיכה, ואחרי שנראה כי המחאה בפריז פחות או יותר הסתיימה, אלפי מפגינים יצאו היום (שבת) לרחובות הבירה הצרפתית,וגרמו להרס שלא נראה כמותו זה זמן רב. המפגינים הציתו חנויות, מכוניות ודוכני עיתונים, ואף השתמשו במסורים חשמליים במסע ההרס בעיר. אלפי שוטרים נלחמו בפורעים תוך שימוש ברימוני גז ותותחי מים, בעוד לוחמי האש כיבו שריפות שהציתו המפגינים ברחבי העיר, ואף חילצו אם ובתה מבנק שהועלה באש במהלך ההתפרעויות. כתוצאה האירועים, נפצעו באורח קל 11 בני אדם, כולל שני לוחמי אש. 

לכתבה המלאה

מחאת האפודים הצהובים, היום. צילום: AFP