גבר ואישה איראנים נכנסו לארגנטינה עם דרכונים ישראלים מזויפים ונעצרו בחשד למעורבות בפעילות טרור אפשרית. הם הגיעו ב-12 במרץ בטיסה מספרד של אייר אירופה. סאג'ד סאמיאל נסראני ומשורח סאבזלי נכנסו תחת זהותם של רבקה ונתנאל טולדנו. 

כאשר השניים בני 27 ו-30 הגיעו לשדה התעופה הבינלאומי בבואנוס איירס הופעלה התראה בבדיקה של פקיד ההגירה והדרכונים זוהו כגנובים או ככאלו שאבדו, אך למרות ההתראה הותר לשניים להיכנס למדינה. מנהלת ההגירה הארגנטינאית הגישה בקשה דרך האינטרפול על מנת לדעת האם בעלי הדרכונים הוציאו חדשים ובתוך שעות ספורות נענו כי המספרים של הדרכונים הם של שני ישראלים בשם דוד ובריג'יט אסולין, שהיו באותו זמן בישראל.
בנוסף העבירה מנהלת ההגירה הארגנטינאית טביעות אצבע ותצלומים של שני האיראנים שלא תאמו את אלו של בעלי הדרכונים בפועל כפי שהופיעו בישראל. בנוסף הודיעו מישראל לארגנטינאים כי ישנן טעויות בולטות בעברית הכתובה בדרכונים, כגון שימוש בכ' סופית במקום ר' או בפ' סופית באמצע מילה.

בשלב זה נכנסה לפעילות המחלקה האנטי טרוריסטית של הסוכנות הפדרלית שפנתה לספרד על מנת לנסות ולקבל מידע על השניים. ב-15 במרץ השיבו הספרדים כי השניים השתמשו בשני דרכונים שונים על מנת לצאת מהמדינה, גם הם מזויפים ושייכים לשני אזרחים צרפתים. בשלב זה הגיעו כוחות הביטחון לבית המלון בו שהו האיראנים ועצרו אותם.

לפני 27 שנים בדיוק, ב-17 במרץ 1992, התפוצצה מכונית תופת ליד שגרירות ישראל בבואנוס איירס וגרמה לקריסת חלק מהמבנה. בפיגוע נהרגו 29 בני אדם ונפצעו למעלה מ-220 אנשים. חזבאללה טען כי ביצע את הפיגוע בתגובה לחיסולו של מזכ"ל הארגון, עבאס מוסאווי, בידי צה"ל חדש קודם לפיגוע.