נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן השווה היום (שני) בין בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין מבצע הטבח במסגדים בניו זילנד ברנטון טרנט. במהלך נאום שנשא בגליפולי אמר ארדואן כי "אנחנו כאן עד יום הדין. אתם לא תוכלו לשנות את שמה של איסטנבול לקונסטנטינופול", בהתייחסות לציוץ של נתניהו הבן בו כינה את העיר הטורקית בשמה מתקופת השלטון הנוצרי.
"ההצהרות של בנו של נתניהו והטרוריסט בניו זילנד הן זהות. הם מוזנים מאותו מקור", אמר הנשיא הטורקי. ארדואן טען גם כי היורה מניו זילנד לא פעל לבד, אלא היה חלק מרשת רחבה יותר ששואפת לתקוף את טורקיה ואת המוסלמים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בתגובה: "ארדואן כנראה שכח שהאימפריה העות'מאנית כבר עברה מן העולם. היום לעם היהודי יש מדינה משלו – חזקה, איתנה, דמוקרטית וחופשיה – שלא מתרגשת מאיומים. אם ארדואן רוצה שיעור בחופש דת וכיבוד בני כל הדתות, הוא יכול ללמוד מהדמוקרטיה הישראלית שמכבדת בצורה מופתית את כל הדתות".

כזכור, ארדואן קרא ביום שבת לראש הממשלה בנימין נתניהו "לצבוט" באוזנו של בנו יאיר, כדי להעניש אותו על כך שקרא לאיסטנבול "קונסטנטינופול". ארדואן הוסיף בתקיפות כי הוא יכול "לחנך מחדש" את ישראל אם נתניהו ובנו ימשיכו להתבטא כנגד טורקיה. 
 
הדברים מגיעים כאמור בעקבות ציוץ של יאיר נתניהו, שהגיע לאחר שאביו כינה את ארדואן "דיקטטור שמשליך אלפי מתנגדים פוליטיים לכלא", והאשימו ברצח עם בכורדי ובכיבוש קפריסין הצפונית. "אני אזכיר לו (לארדואן) שאיסטנבול היא למעשה עיר בשם "קונסטנטינופול", עיר הבירה של האימפריה הביזנטית ומרכז של נצרות אורתודוקסית במשך למעלה מאלף שנים, לפני הכיבוש הטורקי".
יומיים לאחר מכן הוסיף נתניהו הבן כי הוא "שכח לציין" גם את רצח העם שמבצעת טורקיה בכורדים, ואת כיבוש קפריסין הצפונית על ידה. מוקדם יותר השבוע, תקף ראש הממשלה בהזדמנויות שונות את ארדואן, לאחר שזה תקף את ישראל בחריפות. "הדיקטטור הטורקי ארדואן ותקף את הדמוקרטיה הישראלית, בזמן שעיתונאים ושופטים טורקים ממלאים את בתי הסוהר שלו", כתב נתניהו. "איזו בדיחה".

בציוץ אחר, טען נתניהו כי "דיקטטור שמשליך עשרות אלפי מתנגדים פוליטיים לכלא, שמבצע רצח עם בכורדים וכובש את צפון קפריסין, מטיף לי, למדינת ישראל ולצה"ל, על דמוקרטיה ומוסר מלחמה. בדיחה. מוטב גם שלא יתעסק עם ירושלים בירתנו מזה 3,000 שנה. הוא רק יכול ללמוד מאיתנו איך לכבד את כל הדתות ולשמור על זכויות אדם".