קהילת בית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג, ש-11 מחבריה נרצחו בטבח שאירע בו באוקטובר אחרון, מגייסים כסף עבור קורבנות הטבח במסגדים בניו זילנד, בו נרצחו 50 בני אדם. חברי בית הכנסת פתחו קמפיין גיוס המונים במטרה לגייס 100 אלף דולר עבור המשפחות הנרצחים והפצועים באירוע בקרייסטצ'רץ'. עד כה גויסו יותר מ-28 אלף דולר.

"אנחנו עומדים לצד אחינו ואחיותינו המוסלמים ואבלים עם המשפחות והחברים שאיבדו את יקיריהם בפעולה האלימה וחסרת המצפון הזו", נאמר בהודעת הקהילה. "אנחנו נמשיך לפעול לטובת יום בו כל האנשים על הכוכב יוכלו לחיות ביחד בשלום ובכבוד הדדי".
ביום שישי האחרון נכנס ברנדון טארנט, אזרח אוסטרלי בן 28, לשני מסגדים בעיר הניו זילנדית, ופתח באש לעבר המתפללים. במניפסט קיצוני בן 74 דפים שהפיץ באינטרנט הוא הציג את עצמו כ"רק אדם לבן רגיל, בן 28". על פי הדיווחים בניו זילנד, טארנט בחר דווקא בעיר השלווה על מנת להוכיח לעולם שאף מדינה אינה חסינה מפני הגירה מוסלמית. 

את המניפסט הוא שלח ל-30 איש, ביניהם ראש הממשלה ג'סינדה ארדרן, שקיבלה אותו 9 דקות לפני שהטבח בוצע. "הוא לא כלל מיקום, הוא לא כלל פרטים ספציפיים, אם יכולנו לעצור זאת בהחלט היינו עושים זאת", אמרה ארדרן לכתבים. "זה התקבל על ידי 30 נמענים כתשע דקות לפני שנפתח באש. תוך שתי דקות מהקבלה הוא נשלח למשמר הפרלמנט. אך בעצת המשטרה, כאשר האימיילים התקבלו כבר הגיעו שיחות למוקד החירום והחלה תגובה והוא נעצר תוך 36 דקות".