הפלסטינים מדווחים הערב (רביעי) על הרוג מירי של צה"ל לרכב במהלך עימותים בצומת נשאש בכניסה לבית לחם. על פי הדיווחים, בנוסף לצעיר שנהרג, ישנם גבר, אישה וילד בני אותה משפחה, שנפצעו בתקרית הירי. 



בעקבות האירועים, דובר צה"ל פרסם הודעה לפיה "חייל בעמדה צבאית סמוך לבית לחם ביצע ירי בעקבות זיהוי של זריקת אבנים לעבר רכבים ישראליים. פרטי האירוע בבדיקה, האירוע יתוחקר".



בתגובה לכוונת צה"ל לתחקר את האירוע, כתב חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', בטוויטר: "לא הבנתי מה הבעיה ומה יש לתחקר. מי שזורק אבנים לעבר רכבים ישראלים הוא מחבל וטוב מאוד שהוא נורה ונהרג. אם זה היה קורה יותר היו כאן הרבה פחות פיגועים והרבה פחות זריקות אבנים".


כזכור, לאחר מצוד נרחב, מעצרים ופעילות ביטחונית אינטנסיבית בימים האחרונים חוסל אמש המחבל עמר אבו לילא, בן 19, מהכפר זאויה, מבצע הפיגוע בצומת אריאל שבו נרצחו סמ"ר גל קיידאן מבאר שבע והרב אחיעד אטינגר מעלי. בעקבות מידע מודיעיני מדויק מהשב"כ על מקום הימצאו של המחבל, בכפר עבוין ליד רמאללה, פשט כוח ימ"מ על הבית שבו הסתתר וכיתר אותו. בתחילה קראו הכוחות למחבל לצאת ולהסגיר את עצמו, ומשלא נענו פתחו באש לעבר הבית והתפתחו חילופי ירויות. הכוח ככל הנראה גם ירה טילי נ"ט לעבר הבית ונראה שהמחבל נהרג טרם כניסת הכוח לתוכו. לא היו נפגעים לכוחותינו.



ההרוג הפלסטיני מהירי



במקביל לכוחות הימ"מ שנכנסו לבית שבו התחבא המחבל פעלו במקום כוחות נוספים של צה"ל. הפלסטינים דיווחו כי בעת כניסת הכוחות לכפר נותק החשמל באזור. יש לציין כי כוחות הימ"מ שחיסלו את המחבל, הם גם אלה שאיתרו את החוליה שביצעה את הפיגועים בגבעת אסף ובעופרה. מתחקיר ראשוני של האירוע עלה כי ביום ראשון, בסביבות השעה 9:44 דקר המחבל את קיידאן למוות בטרמפיאדה בצומת אריאל, חטף את נשקו, רץ לעבר כלי רכב שעברו במקום, ירה לעברם ופצע באורח אנוש את הרב אטינגר, שמת לאחר מכן מפצעיו.
 
בהמשך המחבל פתח באש לעבר שני כלי רכב נוספים, גנב רכב שלישי ונסע. במהלך האירוע, שארך כשתי דקות, פתחו שני לוחמים שהיו  מעבר לכביש בירי לעבר המחבל ופצעו אותו בכתפו, אך לא הצליחו לנטרלו. לאחר גניבת הרכב, המחבל המשיך לירות תוך כדי נסיעה, הגיע לצומת גיתי אבישר ופצע שם חייל באורח קשה. לאחר מכן נטש את הרכב וברח לתוך הכפר הסמוך.
 
מיד לאחר האירוע הוקפצו לזירת האירוע כוחות גדולים במאמץ להתחקות אחר עקבות המחבל, ובהן יחידות לוחמה מיוחדות. היה ברור שככל שהזמן יעבור, כך יהיה קשה יותר לאתר אותו, כפי שקרה עם המחבל מאזור התעשייה בברקן, שנתפס רק לאחר שעבר מספר מקומות מסתור.