סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס התייחס הלילה (שני) לדוח התובע המיוחד רוברט מולר על חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות בשנת 2016, הקובע כי לא נמצאו ראיות לכך שאנשי קמפיין טראמפ שיתפו פעולה עם הממשל הרוסי בהתערבות בבחירות, ואמר כי "התובע המיוחד אישר את מה שהנשיא דונלד טראמפ אמר תמיד. לא הייתה שום קנוניה. זהו יום נפלא לאמריקה". 

קודם לכן אמר דובר הבית הלבן הוגאן גידלי כי טראמפ אינו מתכוון לבקש מהתובע הכללי וויליאם באר לפתוח בחקירה נגד מתנגדיו הפוליטיים. כזכור, באר שלח אמש לקונגרס תקציר של מסקנות חקירתו של מולר. "התובע המיוחד לא מצא ראיות כי אנשי קמפיין טראמפ שיתפו פעולה עם הממשל הרוסי בהתערבות בבחירות", נכתב במסמך לפי דיווח ברשת CNN.

"הראיות שנמצאו לא מספיקות כדי לקבוע כי הנשיא ניסה לשבש את מהלכי החקירה. הדוח לא קובע כי הנשיא ביצע פשע אך הוא גם לא מזכה אותו". בר כתב כי הוא וסגנו, רוד רוזנשטיין, שמינה את מולר במאי 2017, קבעו כי "הראיות לא מספיקות על מנת לקבוע כי הנשיא ביצע עבירות שיבוש מהלכי משפט".

מולר הגיש את הדוח הסופי שלו בנושא המעורבות הרוסית בבחירות ארה"ב בשנת 2016, ביום שישי לאחר כ-22 חודשים של חקירת הנושא. משרד המשפטים הודיע אז למחוקקים מרכזיים כי התובע הכללי קיבל את המסמך, שפרטיו עדיין חסויים, וכי ייקח לו זמן מה לסיים לסקור אותו.

"אני כותב כדי ליידע אותך שהיועץ המיוחד, רוברט מולר, סיים את חקירת המעורבות הרוסית בבחירות 2016 ואת הנושאים הקשורים לכך", כתב בר. למחוקקים הוא אמר כי הוא "בודק את הדוח, ומצפה שאוכל להודיע על מסקנותיו של היועץ המיוחד כבר במהלך סוף השבוע הזה". בשבת דווח כי מולר לא מתכוון להגיש כתבי אישום נוספים במסגרת הדוח הסופי.

עורך דינו של טראמפ, רודי ג'וליאני, אמר על הדוח: "הוא טוב יותר משציפיתי". דוברת הבית הלבן שרה סנדרס אמרה כי הדוח "מזכה באופן מוחלט את נשיא ארצות הברית".

הנשיא טראמפ הגיב לראשונה מאז מסירת המכתב, בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: "אין שיתוף פעולה, אין שיבוש חקירה, זיכוי מלא ומוחלט. להשאיר את אמריקה נהדרת".

מאוחר יותר אמר לכתבים: "לאחר חקירה ארוכה, לאחר שאנשים רבים נפגעו קשות, לאחר שלא חקרו את הצד השני, שבו הרבה דברים רעים קרו לארצנו, הודיעו הרגע כי לא היה שיתוף פעולה עם רוסיה - הדבר הכי מגוחך ששמעתי - ולא היה שיבוש חקירה וזה היה זיכוי מלא ומוחלט. זו בושה שארצנו הייתה צריכה לעבור את זה, שנשיאכם היה צריך לעבור את זה. זה התחיל עוד לפני שנבחרתי, זה היה ניסיון הפלה בלתי חוקי מההתחלה".