נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו נפגשים בשעה זאת בבית הלבן, על רקע תחילת הפעולה הצבאית ברצועת עזה. טראמפ הביע את תמיכתו בישראל ובביטחונה והודיע כי הוא יחתום על צו שמכיר בריבונותה של ישראל על רמת הגולן.



ראש הממשלה פתח את דבריו ואמר לנשיא: "מראה בעקביות תמיכה בישראל, על הזכות שלנו להגנה עצמית, כשאנחנו מגינים על עצמנו, תמיד היית שם עבורינו, כולל היום ואני מודה לך. רקטה נורתה פגעה צפונית מת"א, ואף אחד לא נהרג למרבה המזל. איך שאנחנו מדברים, כפי שאמרתי לך, ישראל מגיבה בכוח".



"יש לי מסר פשוט לאויבינו", המשיך ראש הממשלה, "נעשה מה שצריך להגן על ישראל ועל המדינה שלנו. אח"כ אחזור הביתה להוביל את אזרחי ישראל והחיילים. אבל לפני שאסע, אני שמח להגיע לכאן לבית הלבן ולהודות לך. במהלך השנים ישראל התברכה עם הרבה מאוד חברים במשרד הסגלגל, אבל לא היה לנו מעולם חבר כמוך, הראית לנו את זה שנסוגת מההסכם, אמרת שתיסוג ממנו, ועשית את זה. אמרת שתטיל סנקציות על איראן, ועשית, הכרת בירושלים כבירתנו והעברת את השגרירות, אמרת את זה, ועשית את זה עם הצו הנשיאותי עכשיו, על הגולן, אתה מוכיח את זה שוב".



"זה יום היסטורי, 2 עשורים, מ-48 עד 67 סוריה ירתה אש קטלנית על האזרחים שלנו, דור של ילדים חיו בחשש. ביומיים, החיילים האמיצים שלנו שחררו את הגולן. אחד מהם היה אחי, שנפצע בקרב שלוש שעות לסיום הלחימה. לאחר מכן אני עשיתי זאת עם חייליי, כשחזרנו מסוריה וכמעט קפאנו מקור. מאז נקבע שזה שלנו, וזה חשוב. כי ב-73 סוריה שיגרה לחימה נגדנו, ואחרי מלחמה קשה, הצלחנו להדוף את ההתקפה, זה היה אחד מקרבות הטנק הקשים ביותר שלנו בהיסטוריה", סיפר נתניהו.

"למרות זאת, היינו צריכים לחכות עד היום, ולכן ההחלטה שלך על הגולן היא כל כך היסטורית. זה אקט של צדק היסטורי. זכינו בגולן במלחמת הגנה שלנו, והתושבים היהודים היו בגולן לפני אלפי שנים", המשיך ראש הממשלה, לורד בלפור, טרומן, והנשיא טראמפ, כולם עזרו לישראל, והכירו בה. כולם עשו זאת פעם אחת, ואתה עשית את זה פעמיים. גם עם ירושלים וגם עם הגולן. וזאת תקופה חשובה,  בזמן שאיראן מנסה לחדור למרחב האווירי שלנו, שולחת טילים, ומנסה להשמיד אותנו אנחנו עומדים זקופים עכשיו, אנחנו מחזיקים את הגולן, ואנחנו לעולם לא נמסור אותה".

"יש לנו משפט שאומר בעברית העם עם הגולן, עכשיו אנחנו יודעים שיש שני עמים. העם הישראלי והאמריקאי. אני רוצה להודות לך בשם העם, תודה לך על הנהגתך, על החברות, ועל הקשר בין ישראל לארה"ב, שהפך לחזק ביותר אי פעם. הבאתי לך את היין מהגולן, אתה לא שותה הרבה יין, אבל אתן את זה לצוות שלך, מקווה שלא יפתחו בחקירה על זה", סיים נתניהו בבדיחות.

טראמפ: "לקחתם מקום קטן מחול, והפכתם להיות השראה"

לפני נתניהו, דיבר הנשיא טראמפ ואמר: "אני מתכבד לקבל את נתניהו בבית הלבן, אדם נהדר שעשה עבודה נהדרת. אנחנו מביעים את תנחומינו לעם הישראלי על התקיפה הנוראית של חמאס על הבתים הישראלים הבוקר, שפצעו לפחות 7 אזרחים כולל ילדים", פתח הנשיא את דבריו. "בעוד כמה דקות אחתום צו נשיאותי שיכיר בריבונות של ישראל בסוריה. ב-1967 היא הפכה להיות חלק מישראל, הפעילות האגרסיבית של איראן, כולל חיזבאללה בסוריה, הופך את הגולן לנכס אסטרטגי ישראלי".

"אנחנו לא רוצים לראות עוד התקפות שהגיעו צפונית לת"א, הוסיף טראמפ בהתייחסו לשיגור הרקטה למושב משמרת הבוקר, "אני ונתניהו נדון בכך היום, ועוד מספר נושאים במזרח התיכון וגם נושאים אחרים. נדון בעיקר בהגנה ואולי גם בהתקפה. הברית בין ישראל לארה"ב מעולם לא היתה חזקה יותר, אתה שומע דברים וקוראים דברים, אנשים יכולים לדבר, אבל הקשר שלנו חזק. השגרירות נמצאת בירושלים, בירת ישראל".

"באיראן קוראים 'מוות לישראל ולארה"ב', וקוראים לשואה לעם היהודי", המשיך טראמפ את דבריו, "לא ניתן להם לשקול את זה. נילחם באנטישמיות בפעילויות שלנו. במאה הקודמת ראינו את התוצאות של אנטישמיות ועולם בלי מדינה יהודית. הם בנו מדינה חזקה, מיוחדת וחשובה. היום ישראל מדגימה איך זה שמדינות קובעות את עתידן. מה שישראל עשתה ממקום קטן של חול, והיא הפכה להיות השראה. ארה"ב תמיד תהיה לצידה".



 

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודיע היום כי יקצר את ביקורו בארצות הברית, ולא ינאם כמתוכנן בכנס אייפא"ק אליו התכוון להגיע. נתניהו השאיר בלוח הזמנים שלו רק את הפגישה עם נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שמתקיימת כעת, בה מכיר טראמפ בריבונות ישראל בארצות הברית, ומעבר לכך, יתייחס גם לתקיפה של ארגון חמאס הבוקר. 
 
פקידים בבית הלבן החלו להכין מסמך רשמי שיאשר את ההכרה של ארצות הברית בריבונות ישראל ברמת הגולן. על פי גורם בכיר בממשל, הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, צפוי לחתום על המסמך המדובר. 
 
בשבועות האחרונים, ממשלת ישראל הפעילה מאמצים רבים כדי לשכנע את טראמפ להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן, לקראת ביקורו של ראש הממשלה. כמו כן, בדוח זכויות האדם שפרסם, משרד החוץ האמריקאי נמנע מלהתייחס לרמת הגולן כשטח כבוש. עם זאת, כשמשרד החוץ האמריקאי נשאל על כך, הוא אמר כי אין שינוי במדיניות האמריקאית, והדוח לא נגע במעמדו החוקי של הגולן.