מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התייחס היום (שלישי) להסלמה האחרונה ברצועת עזה, ופתח את דבריו ב"ברכות לעם הפלסטיני ולהתנגדות הגיבורה שלו". לאחר מכן הגיב לראשונה להכרזה האמריקאית על ההכרה ברמת הגולן - "זה עניין חשוב וצומת היסטורית של הקונפליקט הערבי ישראלי", אמר, "הגינוי לא יועיל".



לדבריו, מדובר בהשפלה, וזלזול בעולם הערבי והאסלאמי. "ארצות הברית וממשל טראמפ מזלזלים בקהילה ובחוק הבינלאומי, ובכל העולם למעשה", הוסיף, "כל העולם מאוחד בכך שהגולן אדמה כבושה". מדובר בהתייחסות הראשונה של מנהיג ארגון הטרור הלבנוני: "טראמפ מזלזל בבני בריתו הערבים, ומוכיח שהוא לא מכיר באו"ם, במועצת הביטחון, החלטות בינלאומית. הוא משתמש במוסדות הבינלאומיים לאינטרסים שלו בלבד". 



נסראללה אמר כי "המוסדות הבינלאומיים לא מסוגלים להגן על אף אחת מזכויות העמים, כולל נושא ריבונות שלהם, אלא הם רק מגנים". הוא המשיך וטען כי "סדר העדיפויות האמריקאי הוא ישראל, ואין אינטרסים שמכבדים אותה אם זה פוגע בישראל - הם לא מתחשבים גם בידידים שלהם אם זה על חשבון ישראל". לדבריו, ארצות הברית לא תוכל להיות חלק מהפתרון.

טראמפ והצו שעורר סערה. צילום: רויטרס


"ההכרה בגולן - רגע מכונן והיסטורי בקונפליקט הערבי הישראלי", הסביר, "זה התחיל עם התגובה הרפה להכרה בירושלים שהביא אותו לצאת בהצהרה בעניין הגולן. לא נתפלא אם טראמפ יחליט שהגדה המערבית היא חלק מישראל". מזכ"ל הארגון המשיך וקרא לביטול יוזמת השלום הערבית, שגם ישראל לא מכירה בה, ולחזור לנקודת ההתחלה". הוא המשיך והגדיר את ההתנגדות כ"דרך היחידה שבה סורים, לבנונים ופלסטינים יוכלו להיאבק כדי להשיב את זכויותיהם ואת אדמותיהם".

לאחר מכן, התייחס לביקורו של מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו בביירות. "הזכיר את איראן 19 פעמים במהלך הביקור, ואת חיזבאללה 18 פעמים", ציין, "ההתנהלות של פומפאו היא יהירות. בא כדי לתת הוראות וללכת". לדבריו, מי שעומד בפני הגשמת הלבנונים לחלומות שלהם היא ישראל, ומזכיר המדינה האמריקאי  שתומך בה - מתעלם מפשעיה נגד לבנון ומהפרות הריבונות. "מזכיר המדינה האמריקאי לא ציין שישנה בעיה ללבנון שנקראת ישראל, והיא שביצעה פשעים", אמר, "פומפאו לא יודע מה קורה בלבנון, ואת כל הנתונים שלו קיבל מבוגדים".

פומפאו במהלך ביקורו בלבנון. צילום: רויטרס


הוא אמר כי "הבעיה של ארצות הברית ופומפאו עם חיזבאללה ואיראן - שאנחנו מכשול בפני עסקת המאה". המזכ"ל ציין כי "באמצעות נשק איראני, נלחמנו בטרוריסטים שהובאו על ידי ארצות הברית, ושחררנו את אדמתנו מישראל".