ההפיכה בדרך: מפקד הצבא האלג'יראי, הגנרל אחמד קאיד סאלח, הודיע היום (שלישי) כי נשיא המדינה, עבד אל-עזיז בוטפליקה, ייצא לנבצרות - ובכך הפעיל למעשה את סעיף 102 מהחוקה המתייחס לפינוי תפקיד הנשיא. 



סעיף 102 בחוקה האלג'יראית קובע כי ההכרזה על נבצרות הנשיא מחייבת רוב של שני שלישי מחברי הפרלמנט, המכונה "מועצת האומה". זאת, כאשר הנשיא לא יכול למלא את תפקידו בשל מחלה מסוכנת וממושכת שמחייבת כינוס של מועצת החוקה. 

על פי ערוץ א-נהאר המקומי, יו"ר הפרלמנט האלג'יראי, עבד אל-קאדר סאלח, יאייש את תפקיד ממלא מקומו של הנשיא בוטפליקה למשך תקופה של 45 ימים. 
כזכור, מאז ה-22 לפברואר יוצאים באופן קבוע רבבות בני אדם לרחובות באלג'יריה לצעדות מחאה, בהם דורשים המפגינים מהנשיא לא להתמודד לקדנציה חמישית במדינה ואף מבקשים להפיל את המשטר.

בוטפליקה עצמו הודיע לפני מספר ימים, בעקבות המחאות, כי הוא לא יתמודד לקדנציה נוספת, ביטל את הבחירות והוא יפעל לארגן בחירות לנשיאות בתוך תקופה של שנה. הבחירות עליהן הכריז הנשיא היו אמורות להתקיים ב-18 באפריל 2019. גורמים המעורים בפוליטיקה המקומית אמרו כי התערבותו של הרמטכ"ל בנעשה מהווה למעשה הפיכה צבאית.