מישל בקוס קברניט מטוס אייר פראנס, שנחטף לאנטבה ב-1976, הלך אתמול לעולמו בגיל 95. כזכור, ביום ראשון ה-27 ביוני 1976 נחטף מטוס איירבוס A300 של חברת התעופה הצרפתית אייר פראנס, בטיסה 139 מנתב"ג לפריז. המטוס נחטף לאחר שערך חניית ביניים בנמל התעופה של אתונה. במטוס שהו באותה עת 248 נוסעים ו-12 אנשי צוות. ביום השלישי לחטיפה, 29 ביוני, ריכזו החוטפים את הישראלים והיהודים שבין הנוסעים באולם הנוסעים של הטרמינל הישן בשדה התעופה של אנטבה ושיחררו את יתר הנוסעים.
חטופים יהודים רבים סיפרו שהפרדתם משאר הנוסעים לקולן של פקודות בגרמנית יצרו אצלם תחושת אי נוחות. קברניט המטוס הצרפתי, מישל בקוס, התעקש להישאר עם נוסעיו החטופים, מתוך אחריותו לשלומם. יחד איתו נשאר כל צוות המטוס. בעקבות מעשהו זה קיבל הקברניט אות הוקרה מראש הממשלה דאז, יצחק רבין. למרות התבצרותם של החוטפים במדינה עוינת, כמעט כל החטופים חולצו בשלום. במהלך המבצע נהרגו שלושה בני ערובה וכן מפקד סיירת מטכ"ל, יונתן נתניהו, ובעקבות זאת נקרא המבצע על שמו.
בחודש שעבר, 43 שנים לאחר המבצע, מטוס אל על נחת בשדה התעופה הישן באוגנדה, בו התרחש מבצע שחרור החטופים. חברת סאן דור, מקבוצת "אל על", ביצעה טיסה מיוחדת והיסטורית ונחתה בנמל התעופה באנטבה, אוגנדה. הטיסה המרגשת שטופלה על ידי חברת ספיריט, בוצעה במטוס בואינג 777 של אל על וארכה כ-5:15 שעות. על הטיסה היו 12 אנשי צוות ישראלים של "אל על", בראשות קברניט איציק גרבר, טייס ראשי בצי 777 של "אל על". הצוות שתפעל את הטיסה הצטלם על רקע המגדל של הטרמינל עם הנתזים מאותו מבצע הרואי של צה"ל, שעומד על תילו עד היום.

"ב-5 ליולי 1976 הייתי בן 10, וכמו כל הישראלים התעוררתי בבוקר ושמעתי על המבצע הנועז שבוצע באנטבה לשחרור החטופים במטוסי ההרקולס. שנה אחר כך, בקולנוע נעמן צפיתי מוקסם בסרט מבצע יונתן, מהופנט מיהורם גאון והתרגשתי כמו ילד", סיפר אז הקברניט בנימה נוסטלגית.  "לו היה מגיע מלאך ולוחש באוזני באותו קולנוע, שכעבור 13 שנה אטיס את אותם מטוסים שהשתתפו במבצע, ושכעבור 42 שנים אנחת באנטבה כקברניט אל על ואצטלם על רקע המגדל ההוא, ליד הנתזים – היתי צוחק צחוק גדול", הוסיף הקברניט.