סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, הכריז ערב (שלישי) כי ממשל טראמפ וארה"ב שם לעצמו מטרה להחזיר את האסטרונאוטים האמריקאים לירח בתוך חמש שנים. זאת, לדבריו, "בכל אמצעי שיידרש". גורם בכיר בנאס"א אישר כי בסוכנות החלל קיבלו את האתגר.

פנס, שאמר את הדברים במהלך ישיבה של מועצת החלל הארצית בהאנטסוויל שבאלבמה, הוסיף כי "אנחנו נמצאים היום במרוץ חלל, בדיוק כמו שהיה בשנות השישים". 
לפני הצהרה זו, נאס"א החזיקה בתוכנית שמטרתה להנחית אסטרונאוטים על הירח פעם נוספת עד שנת 2028. בחודש פברואר האחרון, ימים ספורים לפני שיגור החללית הישראלית הראשונה לירח ("בראשית"), נאס"א פנתה לתעשיית החלל האמריקנית בבקשה לפתח חלליות שיהיו מסוגלות להנחית על הירח בשנת 2028. בהודעה, פירטה נאס"א את צרכיה הטכניים של החללית, וציינה כי היא "תבסס שוב את העליונות האמריקנית על הירח".




ההחלטה של ארה"ב מגיעה ככל הנראה בעקבות התקדמות בחקר החלל של רוסיה וסין, כאשר רק בחודש ינואר האחרון עשתה סין היסטוריה כשהצליחה להנחית חללית בצד האפל של הירח. זו החללית הראשונה שנוחתת על הצד המרוחק של הירח ולכן מדובר בהישג מבחינת סין, שמנסה לקבע את מקומה כמעצמה בתחום החלל. סין מנסה להשיג את רוסיה וארצות הברית במירוץ בדרך לחלל, כדי להפוך למובילה בתחום עד שנת 2030. כמו כן, הם מתכננים לשגר בשנה הבאה תחנת חלל מאוישת.  
 
כזכור, השנה יצוין יובל 50 לאחד האירועים החשובים ביותר בתולדות האנושות - הנחיתה על הירח, שהוגדרה כ"צעד קטן לאדם - צעד גדול לאנושות". התרגשות עצומה שרתה על כל מי שראה את ניל ארמסטרונג ובאז אולדרין כשיצאו מהנחתת "העיט" של החללית אפולו 11, שבה ישב מייקל קולינס, ועשו את הצעדים הראשונים של בני אנוש על קרקע מחוץ לכדור הארץ.