יו"ר מסגד גדול בניו זילנד אמר כי המוסד הישראלי ו"עסקים ציונים" עומדים מאחורי הירי הקטלני בשני מסגדים במדינה, בו נהרגו 50 בני אדם ונפצעו עשרות. הירי שבוצע לפני כשבועיים בעיר קרייסטצ'רץ' בוצע על ידי הלאומן הלבן האוסטרלי ברנטון טרנט. 
"אני רוצה לומר דבר אחד היום. אתם חושבים שהאיש הזה פעל לבד? אני רוצה לשאול אתכם, מאיפה הוא קיבל את המימון?", אמר יו"ר המסגד אחמד באמג'י בעצרת שהתקיימה בעיר אוקלנד.
"אני עומד כאן ואומר כי יש לי חשד כבד מאוד כי יש קבוצה שעומדת מאחוריו ואני לא מפחד לומר שאני חושב שהמוסד עומד מאחורי זה", אמר בעצרת שאורגנה על ידי תנועה נגד הגזענות. אדם אחד בקהל השיב: "זו האמת, ישראל עומדת מאחורי זה. זה נכון". 

סרטון של האירוע הועלה לרשתות החברתיות, שם הוא עורר סערה בקרב הקהילה היהודית במדינה. "תיאוריות הקונספירציה האלה הן שקרים מסוכנים. הם שמים את הקהילה היהודית בסכנה בזמן דאגה ביטחונית מוגברת", אמרה דוברת הקהילה היהודית בניו זילנד, ג'ולייט מוזס, לאתר "ניוזהאב". 
"תיאוריות קונספירציה, בעיקר הרעיון שהיהודים (באמצעות המדינה היהודית או אחרת) הם כוח מרושע השולט בעולם, עומדות בלב האנטישמיות. זה מצער שמארגני האירוע לא יישמו את המסר שלהם נגד הגזענות וגינו את הגזענות שבקרבם".

בתגובה ל"ניוז האב", באמג'י הגן על הדברים. "נתתי הצהרה, הרבה אנשים נתנו הצהרות", אמר. הוא טען כי דרושה חקירה למקור המימון לחמוש שביצע את הטבח, אך לא סיפק שום ראייה לטענתו כי המוסד מימן את האירוע. "המוסד אחראי לכל הדברים האלה. כאשר אני מדבר על המוסד, למה שהיהודים יכעסו על זה? תתנו לי תשובה?".