אין שיתוף פעולה: נשיא ארצות דונלד טראמפ תקף הערב (רביעי) את הנוכחות הרוסית בוונצואלה וקרא למוסקבה להסיג את כוחותיה מהמדינה הדרום אמריקאית. הנשיא התייחס לנושא לאחר שנפגש, יחד עם סגנו מייק פנס, עם רעייתו של חואן גואידו, שהכריז על עצמו כנשיא ונצואלה בחודש שעבר. לאחר הפגישה הזהיר טראמפ את רוסיה שלא להשאיר את כוחותיה במדינה, ואמר כי "כל האופציות על השולחן", בעוד פנס הוסיף כי הגעת הכוחות הרוסים לוונצואלה היא "פרובוקציה לא רצויה". בנוסף לוונצואלה, טראמפ התייחס להכרה האמריקאית בריבונות ישראל ברמת הגולן ואמר כי הוא "עשה את מה שכל נשיא הבטיח ולא עשה - ההכרה בגולן והעברת השגרירות. הישראלים זקוקים לזה באופן נואש"



טראמפ ופנס התייחסו בדבריהם להגעתם של כ-100 חיילים רוסים למדינה הדרום אמריקאית שנמצאת על סף מלחמת אזרחים. ביום ראשון האחרון דיווח עיתונאי מקומי בוונצואלה כי שני מטוסים רוסים הנושאים את 100 החיילים המריאו מרוסיה לקראקס. העיתונאי שדיווח על המטוסים, חוויאר מיורקה, כתב אתמול בטוויטר על המטוס הראשון היה ואסילי טונקושורוב, מפקד כוחות הקרע בצבא רוסיה, ואילו המטוס השני היה מטוס מטען שנשא 35 טון ציוד. משתי המדינות לא נמסרה תגובה לגבי המטוסים וסיבת הגעתם לקראקס. 


כזכור, הסכסוך על גורלה של ונצואלה החל כתוצאה מהמשבר הכלכלי העמוק בו נמצאת המדינה, זה זמן רב. בעוד בארצות הברית האשימו את משטרו של הנשיא המכהן ניקולאס מדורו בשחיתות, זיוף הבחירות ודרדור המצב הכלכלי במדינה באמצעות מדיניות סוציאליסטית, ברוסיה טוענים כי הסנקציות האמריקאיות הן הגורם למשבר החמור במדינה, וכי ההכרה האמריקאית בגואידו כנשיא המדינה היא ניסיון הפיכה נגד משטר לגיטימי.