הפלסטינים מדווחים הערב (רביעי) כי החלה "ההפרעה הלילית" על הגדר בדרום רצועת עזה. במסגרת העימותים, נזרקים מטענים לעבר גדר הגבול. בתוך כך, המשלחת של בכירי המודיעין המצרי נכנסה לרצועת עזה דרך מעבר ארז, על מנת להיפגש עם הנהגת חמאס בלשכתו של יחיא סינוואר לאחר דיונים שקיימה עם בכירי מערכת הביטחון בישראל.

כזכור, לאחר שבלילה שבין שלישי לרביעי המשיך ירי הרקטות מהרצועה, בעיקר לעבר אשקלון, וכיפת ברזל יירטה את הרקטות שכוונו לאזורים בנויים, תקף צה"ל פעמיים בחאן יונס וברפיח.
 
מהלך היום עבר שקט יחסית, ללא ירי רקטות, אך עדיין היו מקרים של שיגורי בלוני נפץ לעבר הדרום, כאשר כוחות צה"ל הפועלים על הגדר המשיכו להיערך להפרות סדר אלימות. במהלך היום יצא מנהיג חמאס איסמעיל הנייה ממקום מחבואו, הגיע ללשכתו, שהופגזה על ידי חיל האוויר, סימן וי בידו ואמר: "ההתנגדות אמרה את דברה וישראל הבינה את המסר. אני מברך את כל הצדדים שסייעו להפסקת היהירות הציונית נגד רצועת עזה. נשקם את מטה הנהגת הארגון, שהוא סמל לעמידה האיתנה ולגבורה". 

הנייה, היום. צילום: רויטרס

 
גם שרת התרבות מירי רגב הגיבה לאירועים, כשאמרה אתמול בראיון: "אז מה אם ירו טילים על אשקלון. גם אנחנו ירינו עליהם". בעקבות הסערה שעוררו דבריה, הבהירה רגב: "אף אחד לא ילמד אותי את חשיבות השמירה על ביטחון תושבי הדרום. אני ילידת הדרום, הוריי ואחיי עדיין מתגוררים שם ומגדלים את ילדיהם. חלילה לא הקלתי ראש בירי לעבר אשקלון או כל עיר אחרת בישראל.  מתנצלת אם דבריי לא הובנו כהלכה". 
 

נכון לעכשיו, מנסה המשלחת המצרית למנוע את ההסלמה בדילוגים ובהעברת מסרים בין ישראל לרצועת עזה. אך נראה שכל הצדדים מתכוננים ליום שבת, שבו יציינו הפלסטינים את יום האדמה ושנה לתהלוכות השיבה והפרות הסדר האלימות על הגדר. ייתכן כי זו עלולה להיות נקודת האל חזור, שממנה כבר לא ניתן לעצור את ההסלמה, עד לאפשרות של מבצע ברצועה.
 
נוכח המצב הזה, כוחות רבים זרמו גם אתמול לגזרת עזה, ביניהם מובילים עם טנקים, נגמ"שים ותותחים, שנראו אתמול בכבישי הדרום, כתגבור לאוגדת עזה ולכוחות הפועלים בהגנה השוטפת על האזור. מטה אוגדה 162 וחטיבות גולני, צנחנים, חטיבה 7 של השריון ויחידות תותחנים נמצאים כבר בגזרה מוכנים למשימות התקפיות ברצועת במידה ויהיה צורך. מעבר לכוחות הללו, עוברים  שישה גדודים נוספים הכשרה ואימונים להתמודדות עם האלפים שצפויים להגיע בשבת לגדר.
 
המשימה של כוחות צה"ל היא למנוע כל חדירה או נזק לגדר ופגיעה בלוחמים ובאזרחים. מצד שני, יש גם הבנה שצריך להימנע ככל הניתן ממספרים גבוהים של נפגעים בצד הפלסטיני, כדי לא להיגרר להסלמה נוספת.