חוקרי התעופה המנסים לפענח את הגורמים להתרסקות טיסת אתיופאן איירליינס בחודש שעבר, סבורים כי אחת המערכות לא פעלה כראוי בטרם התרסק המטוס, כך דווח הבוקר (שישי) ב"וול סטריט ג'ורנל". על פי הדיווח, המסתמך על גורמים המעורים בפרטים, משחזור נתוני הקופסאות השחורות על המטוס עולה כי מערכת מניעת הזדקרות הופעלה באופן אוטומטי שלא לצורך, רגעים ספורים לפני ההתרסקות. עוד עולה מהחקירה כי מדובר בתקלה חוזרת, שהובילה להתרסקותו של מטוס מאותו הדגם באינדונזיה. 
בתוך כך, חברת בואינג הודיעה בשבוע שעבר כי בכוונתה לשחרר תוכנה משודרגת עבור דגם 737 מקס 8 בתוך שבוע עד עשרה ימים. דובר חברת באוינג הודיע כי השדרוג יחל על פני כל הצי של 737 מקס כבר בשבועות הקרובים. החברה החלה בשדרוג התוכנה בעקבות התרסקות המטוס האתיופי והמטוס האינדונזי בתקופה האחרונה. שתי ההתרסקויות וקווי הדמיון ביניהן עוררו שאלות חדשות על המערכת של דגם בואינג, אך עד כה אין ראיות לגבי בעיה ספציפית באותה תוכנה. 
טייסים הביעו דאגה חוזרת ונשנית על מטוס הבואינג 737 מקס 8 לרשויות הפדרליות בארצות הברית, וקברניט אחד כינה אותו "לא הולם בצורה פושעת", חודשים ספורים לפני ההתרסקות באתיופיה, בה נהרגו 157 בני אדם בתחילת השבוע, כך דווח בדאלאס מורנינג ניוז. לפי הדיווח, חמש תלונות על דגם המטוס של בואינג נרשמו במאגר הנתונים הפדרלי בו טייסים יכולים לדווח מרצונם על תקריות תעופה ללא חשש מהשלכות. התלונות התייחסו למנגנון הבטיחות של המטוס, שהוזכר בחקירת התרסקות המטוס באינדונזיה לפני חמישה חודשים, בה נהרגו 189 בני אדם. 

כזכור, מטוס הנוסעים התרסק בתחילת החודש, דקות לאחר ההמראה, כאשר על סיפונו היו 157 נוסעים ואנשי צוות. מרשימת הנוסעים שהיו בדרכם לניירובי, עולה כי 32 מתוכם היו מקניה, 18 נוספים מקנדה, תשעה מאתיופיה והיתר ממדינות שונות בעולם, בהן מישראל, איטליה וארה”ב. בנמלי התעופה באדיס אבבה ובניירובי נראו מחזות קורעי לב של קרובים שציפו לשווא למידע על יקיריהם. “בלוח הטיסות הנוחתות היה רשום שההמראה כבר הייתה, אבל שמענו שהמטוס התרסק”, סיפר קרוב של אחד מהנספים בנמל התעופה בניירובי.