הליגה הערבית נגד ההכרה האמריקאית בריבונות ישראל ברמת הגולן. מנהיגי מדינות ערב התכנסו היום (ראשון) בטוניסיה ודנו בהצהרה של הנשיא דונלד טראמפ ושוב והביעו תמיכה בפתרון שתי המדינות. בסיום הדיון צפויים המנהיגים לקבל החלטה הצהרתית נגד הצעד האמריקאי. 


שליט ערב הסעודית, המלך סלמאן, אמר בוועידה, כי הוא "דוחה לחלוטין" כל צעד שישפיע על ריבונות סוריה ברמת הגולן. המלך חזר על עמדת ריאד לגבי הסכסוך הישראלי פלסטיני, לפיה היא תומכת בהקמת מדינה פלסטינית שמזרח ירושלים בירתה. נשיא מצרים, עבד אל פתאח א-סיסי, אמר כי "אין פתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני בלי שחרור כל האדמות הערביות הכבושות".

יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, תקף את ארצות הברית על תיווכה הלא הוגן, כדבריו, מול ישראל. "אנחנו חוששים מצעדים נוספים שיפגעו בזכויות הפלסטיניות", אמר אבו מאזן, כשהוא מתייחס להכרה האמריקאית בירושלים כבירת ישראל ווטען כי וושינגטון זנחה את פתרון שתי המדינות". אבו מאזן דווקא כן התייחס לסוגיית הגולן, ואמר כי הוא דוחה אותה.
 
מלך ירדן עבדאללה השני, דווקא לא התייחס לסוגיית הגולן, ואמר בנאומו כי הנושא הפלסטיני תמיד יישאר בראש בראש מעייני כל הערבים. המטרה הפלסטינית חייבת להישאר המטרה העיקרית של הערבים, לא יכול להיות ביטחון, יציבות ושגשוג באזור ללא פתרון צודק ובר קיימא לנושא הפלסטיני, שמגשים את השאיפות הלאומיות הפלסטיניות להקים מדינה עצמאית בקווי 67' ושבירתה היא מזרח ירושלים". 
העמדה הערבית זכתה גם לגיבוי בינלאומי, כשמזכ"ל האו"ם ושרת החוץ של האיחוד האירופי, שנכחו בכינוס, אמרו שהם מתנגדים להצהרה של טראמפ.  מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, אמר "כי כל החלטה לגבי הסכסוך בסוריה חייבת להבטיח את השלמות הטריטוריאלית של המדינה, כולל רמת הגולן". גוטרש התייחס גם לסכסוך הישראלי-פלסטיני ואמר כי חיוני לפעול למען פתרון שתי המדינות. 

פדריקה מוגריני, הנמצאת גם היא בכינוס, אמרה כי התעלמות  מהחלטות מועצת הביטחון לגבי רמת הגולן "אינה פתרון". מוגריני אמרה גם כי פתרון שתי המדינות הוא הפתרון הריאלי היחיד. יש לנו אחריות למנוע אפשרות שפתרון שתי המדינות יתפרק באופן בלתי הפיך". 
עוד אמרה הבכירה האירופית, כי "כל תוכנית עתידית תהיה חייבת להכיר בקווים המוסכמים הבינלאומיים, כולל קווי 67', עם חילופי שטחים מוסכמים, ומעמד ירושלים כבירה של שתי המדינות".