גאווין דה בקר, יועץ האבטחה של מייסד אמזון והבעלים של ה"וושינגטון פוסט", הנחשב לאיש העשיר בעולם - ג'ף בזוס, מאשים את סעודיה כי היא אחראית לפריצת הטלפון הנייד של בזוס ולהדלפת המסרונים שהחליף עם המאהבת שלו. המניע, ככל הנראה: נקמה על המאבק של העיתון במשטר הסעודי לאחר חיסולו של ג'מאל חשוקג'י. 
 
בינואר האחרון הודיעו בזוס ורעייתו מקנזי כי הם נפרדים אחרי 25 שנה, ושעות לאחר מכן פרסם הצהובון "נשיונל אינקוויירר" כי הסיבה היא רומן שניהל בזוס עם לורן סנצ'ז, צלמת ואשת טלוויזיה לשעבר. הידיעה גובתה בצילומים של השניים ותיעוד תכתובות ביניהם מהחודשים האחרונים, שבהן כתב לה בזוס "אני אוהב אותך". בזוס עצמו האשים את אמריקן מדיה בע"מ (AMI), חברת האם של הצהובון, בניסיון סחיטה אחרי שהורה לחקור כיצד הגיעו הפרטים האינטימיים לידי העיתון. 
 
יועץ האבטחה, שעובד עם בזוס יותר מ־20 שנה ואשר ניהל את החקירה האמורה, חשף בשבת בלילה כי הממצאים שאסף מראים כי סעודיה עמדה מאחורי הפריצה לטלפון והדלפת הפרטים, ולא מייקל סנצ'ז, אחיה של המאהבת, כפי שנטען  ב"נשיונל אינקוויירר". 
 

"החקירה שלנו ושל מספר מומחים קבעה בסבירות גבוהה שלסעודים הייתה גישה לטלפון של בזוס, והם השיגו מידע אישי", כתב דה בקר במאמר שפרסם ב"דיילי ביסט", וציין כי העביר את המידע לרשויות הפדרליות. " עד כה לא ברור אם ב־AMI היו מודעים לפרטי הפרשה והפריצה - ובאיזו מידה", הוסיף.

ג'מאל חשוקג'י. צילום: רויטרס
ג'מאל חשוקג'י. צילום: רויטרס


לדבריו, החקירה כללה תשאול בכירים בהווה ובעבר ב־AMI ומקורות בצהובון ודיונים עם מומחים למזרח התיכון בארגוני ביון, ובמסגרתה עקבו מומחי סייבר אחר תוכנת ריגול סעודית, נערכו שיחות עם יועצים של הנשיא דונאלד טראמפ, עם מדליפים סעודים, עם מכרים של נסיך הכתר הסעודי מוחמד בן סלמאן, עם מתנגדי משטר סעודים ועם אישים שהיוו יעד לניסיון פגיעה מצד הסעודים.
 
דה בקר אמר כי "יהיו אמריקאים שיופתעו לגלות" שהמשטר הסעודי תכנן לפגוע בבזוס מאז סוף אוקטובר, כאשר ה"וושינגטון פוסט" החל לסקר בהרחבה את פרשת הרצח של העיתונאי ומתנגד המשטר, ג'מאל חשוקג'י, שכתב גם עבור העיתון האמריקאי. החקירה העלתה כי בכירים סעודים, המקורבים לנסיך הכתר, הם שרצחו את חשוקג'י בקונסוליה הסעודית באיסטנבול והעלימו את גופתו, שלא התגלתה עד כה. 
 
החוקר סיפר כי המתקפה הסעודית כללה קריאות להחרים את אמזון ואת השלוחה הסעודית ופורסמו הודעות שבהן נכתב: "הנשק שלנו הוא חרם, כי הבעלים של העיתון הוא אותו בעלים של שתי החברות. אנחנו אחריך - היהודי, המשועבד לכסף, שיפשוט רגל מידי סעודיה, אם ירצה האל". בזוס, אגב, אינו יהודי.
 
דה בקר הזהיר כי הסעודים מנסים להשיג דריסת רגל בתקשורת האמריקאית, הן באמצעות היחסים הקרובים עם AMI והן באמצעות השקעות ושותפויות עם כלי תקשורת אחרים כדוגמת ה"רולינג סטון" ו"נשיונל ג'יאוגרפיק". "ברור שמוחמד בן סלמאן רואה ב'וושינגטון פוסט' אויב מרכזי", כתב החוקר. "סעודיה אינה המשטר הרודני הראשון שמבקש לשלוט על התקשורת במדינה שלו. אני מקווה שלשלוט על התקשורת בארה"ב, ולהשתמש בכל האמצעים כדי לעשות את זה, יהיה מעבר להישג ידם", סיכם.