התביעה הצרפתית דרשה היום (שני) בבית המשפט במדינה להטיל על מנכ"ל אורנג', סטפן רישאר, עונש מאסר של שלוש שנים בעקבות מעורבתו לכאורה בתשלום פיצוי שנוי במחלוקת שבוצע לפני כשני עשורים ע"י צרפת לאיל ההון ברנרד טאפי.

לדברי התובע במשפט, יש לאסור על רישאר לעבוד בשירות הציבורי במשך חמש שנים לפחות. 
איל ההון ברנרד טאפי זכה בשנת 2008 לפיצוי כספי גבוה בסך 400 מיליון יורו, לאחר שנים ארוכות של מחלוקת עם הבנק הממשלתי קרדיט ליונה, בעקבות מכירתה של אדידס בשנת 1993. הפיצוי הכספי לו זכה גרם לסערה בצרפת, שגובתה בטענה כי הסכום הגבוה נבע מקשרי הון-שלטון במדינה. 

רישאר קשור למקרה באופן ישיר עקב מעורבותה של מי שהייתה באותה תקופה שרת האוצר, כריסטין לגארד, שהורשעה בשנת 2016 בעבירות רשלנות על פעולתה בזמן שכיהנה בתפקיד. באותן שנים, רישאר כיהן כראש המטה של לגארד, והוא מואשם בכך ששיתף פעולה עם תשלום הפיצוי המופרז לטאפי. 

סטפן רישאר עם רה"מ נתניהו, 2015. צילום: חיים צח, לע"מ

 
כזכור, רישאר גרם לסערה עצומה בישראל בשנת 2015, לאחר שאמר כי "היה מעוניין להפסיק את פעילותה של אורנג' בישראל", אולם החשש מפני הסתבכות משפטית שעלולה להביא לקנסות של מאות מיליוני יורו היא שמונעת ממנו ליישם את המהלך. זאת, בתקופה בה פעילי תנועת החרם BDS לחצו על אורנג' לנתק לחלוטין את קשריה עם ישראל, כשהם מאשימים את הסניף הישראלי שהיה לחברת הסלולר בסיוע לכיבוש של השטחים הפלסטינים והרחבת ההתנחלויות. הם גם הצביעו על כך שאורנג' סיפקה חסות לקמפיין "אמץ חייל" במהלך מבצע "צוק איתן" בשנת 2014. 
במסיבת עיתונאים שקיים רישאר בקהיר, הוא הבהיר כי אם זה היה תלוי בו, הוא היה מסיים את פעילות החברה בישראל. "תאמינו לי שהייתי מבטל את החוזה מחר, אם הייתי יכול", אמר. "כמות הכסף שאנחנו מקבלים מהחוזים הללו היא נמוכה מאד, מאד. אנחנו לא מעורבים בשל אינטרס כלכלי. אם לוקחים את כמות הכסף שאנחנו מקבלים ואת משך הזמן שאנחנו צריכים כדי להסביר את זה בצרפת ובכל מקום, תאמינו לי שזו לא עסקה טובה".
בעקבות המשבר, הגיע רישרד לישראל ואף נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ומי שהיה נשיא המדינה, שמעון פרס ז"ל, והתנצל בפניהם על דבריו. למרות זאת, חברת "פרטנר" החליטה לנתק את קשריה עם אורנג' ולצאת לדרך עצמאית, ומאז אין לחברה נציגות בישראל.