לאחר שבועות של מחאה המונית: כלי התקשורת באלג'יריה מדווחים כי נשיא המדינה, עבד אל-עזיז בוטפליקה, הגיש היום (שני) באופן רשמי את התפטרותו מהתפקיד. זאת, לאחר שלא הצליח להתמודד עם ההפגנות ההמוניות נגדו, ודרישת האזרחים שיעזוב את התפקיד לאלתר. 

התפטרותו של בוטפליקה בן ה-82, שמצבו הבריאותי רעוע, מגיעה לאחר שרמטכ"ל הצבא, הגנרל אחמד קאיד סאלח, קרא גם הוא להדיחו מהתפקיד ואף להתחיל בהליכים פרוצדוראליים בהתאם לחוקה. "אין עוד מקום לבזבז זמן", ציטטה סוכנות הידיעות APS את סאלח. 
בוטפליקה עצמו כבר הבטיח השבוע שפרוש מתפקידו ב-28 לאפריל, אולם מנהיגי המחאה ומפלגות האופוזיציה דחו את הצהרתו ודרשו את התפטרותו המידית. יש לציין, כי הנשיא כמעט ולא נראה בציבור מאז שחווה שבץ בשנת 2013. 


מחאה נגד בוטפליקה. צילום: רויטרס

 
מצבו הבריאותי של בוטפליקה הידרדר מאוד בשש השנים שחלפו מאז שלקה בשבץ באפריל 2013. לאחרונה הוא אושפז בבית חולים בז'נבה תחת אבטחה כבדה, בזמן שבאלג'יריה אלפים הפגינו ברחובות מאז הודעת אנשיו שירוץ לקדנציה חמישית, בת שנה, ולאחר מכן ייערכו בחירות נוספות במדינה, מה שכמובן, לא יתממש. 

הגנרל סאלח כבר הכריז בשבוע שעבר על נבצרותו של הנשיא, תוך שהוא טוען שיש להפעיל את סעיף 102 בחוקה, לפיו רוב של שני שליש בפרלמנט מאפשר להוציא את נשיא המדינה לנבצרות. זאת, כאשר הנשיא לא יכול למלא את תפקידו בשל מחלה מסוכנת וממושכת שמחייבת כינוס של מועצת החוקה.