ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגשים היום (חמישי) בקרמלין. "כפי שאתם יודעים הכוחות שלנו ביחד עם הכוחות הסורים מצאו את גופת החייל זכריה באומל, עשינו זאת כדי שמשפחתו תוכל להניח זר על הקבר שלו", אמר פוטין בתחילת פגישתם. נתניהו הוסיף: "אני תמיד שמח להיות כאן אבל היום אני נרגש ביותר כי אתה הדגשת את הערך העליון שהבאת חיילים לקבורה. אני מבקש להודות לך בשם עם ישראל. ספסיבה".


ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח עלייתו למטוס. צילום: יניר קוזין
הנשיא הרוסי המשיך ואמר: "אנחנו נעביר לכם גם שרידים של זכריה באומל בטקס על ידי משרד ההגנה". לדבריו, זה לא היה כל כך פשוט. "מסור בבקשה דרישת שלום למשפחתו", הוסיף. נתניהו השיב והגדיר את המעשה "מחווה לדורות שלא תישכח". הוא סיפר לנשיא הרוסי על פגישתו עם משפחת החייל והסביר כי "הם התרגשו בצורה שאני לא יכול לתאר". נתניהו ציין כי "האמא הייתה בסערת רגשות. כשסיפרתי להם על ההחלטה שלך והעובדה שחיילים רוסים עשו פעולות תוך כדי סיכון עצמי הם היו פעורי פה והם ביקשו להביע את תודתם".

נתניהו הוסיף: "לפני כשנתיים פניתי אליך, מתוך שותפות גדולה, בבקשה אישית שתעזור לנו למצוא את השרידים. אתה נענית מיד ואמרתי שאתה תפעל באופן אישי. הבאת לנו את זכריה באומל והוא ייטמן בירושלים". הוא הודה לו שנית - "אני רוצה להודות לך בשמי ובשם אזרחי ישראל". בתום פגישתם התקיים במשרד ההגנה טקס מיוחד, במהלכו הדגל ירד לחצי התורן, והסרבל והנעליים של באומל הועברו לישראל בתוך ארון עטוף בדגל.

 

אל טיסתו של רה"מ התלוו גם ירון בלום, מתאם השבויים והנעדרים, וגם ראש אכ"א מוטי אלמוז. הדבר עשוי לרמז על כך שמלבד התיאום בסוריה, לנסיעתו של נתניהו יש מטרה נוספת והיא הכרת התודה לרוסים. רה"מ עצמו סירב להגיד האם אכן זו מטרת הנסיעה. עם נחיתתם, הם צפויים לפגוש באלוף משנה א' שפיקד על מבצע 'זמר נוגה' ועם תת אלוף ג' ראש חטיבת חטיבת ההפעלה של אמ"ן.



כאמור, נתניהו המריא למוסקבה חמישה ימים בלבד לפני הבחירות, ובאופוזיציה טענו כי המטרה האמיתי של הנסיעה הקצרה היא לגרוף הון פוליטי במגרש המדיני, בו לשאר השחקנים אין ניסיון רב. בכל אופן, צפוי נתניהו לנחות בזמן להלוויתו של באומל, שתיערך היום בשעה 19:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל שבירושלים.



טרם עלייתו למטוס, אמר נתניהו כי "אני יוצא לעוד פגישה עתית עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. אנחנו נדון באירועים בסוריה, והם מצטברים, בתיאום השוטף והמיוחד בין הצבאות שלנו ובעוד נושאים אחרים החשובים למדינת ישראל".