ארצות הברית צפויה להכריז בקרוב על משמרות המהפכה האיראניים כארגון טרור. כך, על פי דיווח שמסרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" שלושה גורמים אמריקניים בכירים. אם ההחלטה אכן תתממש, זו צפויה להיות הפעם הראשונה בהיסטוריה בה וושינגטון מסמנת צבא של מדינה אחרת כארגון טרור.

על פי הדיווח, ההחלטה נתקלה בביקורת עזה, שכן היא עלולה לפתוח פתח לממשלות אחרות להכריז על גורמים צבאיים ומודיעיניים של ארה"ב כארגון טרור. מחלקת המדינה האמריקנית, בכל אופן, צפויה להודיע על כך כבר ביום שני הקרוב.

בעקבות הדיווח, אמר חבר הפרלמנט האיראני הבכיר, חשתמאללה פאלאחטפיישה, כי הרפובליקה האסלאמית שוקלת גם היא להציב את צבא ארה"ב ברשימת ארגוני הטרור שלה. "אם משמרות המהפכה יוכנסו לרשימת ארגוני הטרור, אנו נציב את את צבא ארה"ב ברשימה השחורה של הטרור ליד דאעש", טען.

חיילי משמרות המהפכה. צילום: רויטרס


על פי "רויטרס", הפנטגון סירב להתייחס לידיעה, כמו גם מחלקת המדינה והבית הלבן. המשלחת האיראנית לאו"ם לא הגיבה גם היא. הסנאטור הרפובליקי, בן ססה, אמר כי "זהו צעד חשוב במסגרת הלחצים שארה"ב מפעילה נגד טהרן. ההכרזה על משמרות המהפכה כארגון טרור היא חדשה, אבל 'הקצבים' שלהם מתנהגים כמו טרוריסטים כבר שנים". 
 
יש לציין, כי מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, הנחשב למתנגד גדול של איראן, הדגיש את השינוי במדיניותה של ארה"ב כחלק מעמדתו הקשוחה של ממשל טראמפ נגד הרפובליקה האסלאמית. ארה"ב מנעה כבר כניסה של עשרות רבות גורמים איראניים למדינה, המקשורים עם משמרות המהפכה האסלאמית, אולם עד כה לא שללה את עצם קיום הארגון על הסף.
משמרות המהפכה האיראניים הוקמו לאחר המהפכה האסלאמית שעברה המדינה ב-1979. במהלך השנים, הפכו לכוח צבאי עולה במדינה, שתפקידו לשמר את שלטון ההלכה האסלאמי-שיעי באיראן, והוא כולל כ-125 אלף חיילים. לאנשי הארגון תפקיד משמעותי בתוכנית הגרעין האיראנית, כמו גם במערך הטילים הבליסטיים שמאיים על ישראל ומדינות נוספות במזרח התיכון.