שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, התראיין לעיתון המצרי "אל-אהראם" ותקף את מדיניות ישראל בסוריה. לדבריו, "ההפצצות של חיל האוויר הישראלי בסוריה לא מקובלות עלינו, והזהרנו את כל הצדדים מפני הסלמה. אנו עומדים בפני מצב בו סוריה תהפוך לזירת עימות בין השחקנים השונים באזור".

שר החוץ הרוסי הדגיש את החשיבות שרואה רוסיה במניעת מתחים והסלמה מסוכנת בסוריה. לדבריו, הדבר עלול להוביל לתוצאות שליליות לא רק עבור המדינות השכנות, אלא עבור כל המזרח התיכון.
באשר להכרה האמריקנית ברמת הגולן, אמר לברוב כי הסכם הפרדת הכוחות בין ישראל לסוריה משנת 1974 "נמצא בסיכון".  לדבריו, "עלי להזכיר שמנהיגי ארה"ב וישראל ביקשו מאיתנו פעם לסייע להם ביישום ההסכם הזה. ההכרה האמריקאית בסיפוח הגולן עלול לפגוע ביציבות שהושגה באמצעות עבודה קשה".

עוד אמר, כי ההכרה של וושינגטון בסיפוח רמת הגולן ע"י ישראל "חושפת שוב את נחישותה של ארה"ב להרוס את היסוד המקובל של המשפט הבינלאומי, המהווה את הבסיס לפתרון במזרח התיכון". הוא שב והדגיש כי מוסקבה מכירה באופן מלא בריבונותה של סוריה על השטח ועמדתה בנושא רמת הגולן נותרה ללא שינוי.

חיילי צה"ל בגבול סוריה. צילום: רויטרס


כזכור, שלשום נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בעקבות החזרת גופתו של החלל הישראלי זכריה באומל ז"ל. בתחילת פגישתם, אמר פוטין כי "כפי שאתם יודעים הכוחות שלנו ביחד עם הכוחות הסורים מצאו את גופת החייל זכריה באומל, עשינו זאת כדי שמשפחתו תוכל להניח זר על הקבר שלו".  נתניהו הוסיף: "אני תמיד שמח להיות כאן אבל היום אני נרגש ביותר כי אתה הדגשת את הערך העליון שהבאת חיילים לקבורה. אני מבקש להודות לך בשם עם ישראל. ספסיבה".

גורם מדיני בכיר בישראל אמר לאחר הביקור ברוסיה כי פוטין לא יבקש תמורה עבור הסיוע בהשבת גופת החלל. "לא יהיה פה תג מחיר מדיני, זה פשוט ביטוי ליחסים שלנו", אמר. "אפשר לקבל את זה על פניו. פוטין דיבר בזמנו על היחסים המיוחדים בין ראש הממשלה לבינו. קודם כל מנענו התנגשות בינינו לבין רוסיה. הם עושים הרבה מאוד דברים. כאן יש דוגמה לדבר עליה. לנו יש אינטרסים כמדינת ישראל ולו יש אינטרסים כרוסיה אבל הנכונות למצוא את המשותף ולעשות צעדים יוצאי דופן כל השנים זו תוצאה ישירה של הקשר האישי המיוחד ומי שאומר את זה זה פוטין עצמו. זה לא משהו שרק אני אומר". 

למרות זאת, רוסיה התבטאה מספר פעמים בעבר נגד סיפוח רמת הגולן, ואף חימשה את הצבא הסורי במערכת ההגנה האווירית S-300, שמקשה על חיל האוויר הישראלי לתקוף מטרות איראניות במדינה.