אם ארצות הברית תגדיר אותנו כארגון טרור, לצבא שלה לא יהיה שקט במערב אסיה, כך מאיים היום מפקד משמרות המהפכה, מוחמד עלי ג'עפרי. לדבריו של ג'עפרי, שפורסמו בסוכנות הידיעות האיראנית פארס, "עם התנהגות טיפשית כזו, לכוחות הביטחון האמריקאים לא יהיה שקט באזור מערב אסיה. המדיניות של ארצנו היא להשיב עין תחת עין במידה והאמריקנים יבצעו צעד טיפשי זה ויאיימו על הביטחון הלאומי שלנו".



שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, האשים את ישראל בצעד האמריקני. "ארצות הברית תיגרר לבוץ המזרח-תיכוני, בגלל אנשי הבית הלבן שתומכים בנתניהו", טען זריף.
יו"ר ועדת החוץ והביטחון במג'לס, חשמתאללה פאלחת ביישה, איים על ארה"ב וכינה אותה "מקור הטרור והתומכת שלו, כפי שטראמפ עצמו אמר בעניין ממשל קודמו אובמה, שהיה המייסד של דאעש". לדבריו, "משמרות המהפכה היו שותפים במאבק בטרור באזור. הניסיונות של וושינגטון להציב אותן ברשימת ארגוני הטרור, הם שירות לטרור הזה".

מפקד משמרות המהפכה, עלי ג'עפרי. צילום: רויטרס

כזכור, על פי דיווח שפורסם אתמול בסוכנות הידיעות "רויטרס" מפי שלושה גורמים אמריקאים בכירים, ארצות הברית צפויה להכריז בקרוב על משמרות המהפכה האיראנים כארגון טרור. אם ההחלטה אכן תתממש, זו צפויה להיות הפעם הראשונה בהיסטוריה בה וושינגטון מסמנת צבא של מדינה אחרת כארגון טרור.
על פי הדיווח, ההחלטה נתקלה בביקורת עזה, שכן היא עלולה לפתוח פתח לממשלות אחרות להכריז על גורמים צבאיים ומודיעיניים של ארה"ב כארגון טרור. מחלקת המדינה האמריקנית, בכל אופן, צפויה להודיע על כך כבר מחר. 
 
בעקבות הדיווח, אמר חשמתאללה פאלחת ביישה, כי הרפובליקה האסלאמית שוקלת גם היא להציב את צבא ארה"ב ברשימת ארגוני הטרור שלה. "אם משמרות המהפכה יוכנסו לרשימת ארגוני הטרור, אנו נציב את את צבא ארה"ב ברשימה השחורה של הטרור ליד דאעש", טען.

מנהיג איראן, עלי חמינאי, אירח ביום שבת בטהרן את ראש ממשלת עיראק, עאדל עבד אל-מוהדי. "עליכם לעשות משהו כדי שארה"ב תוציא את חייליה מעיראק במהירות האפשרית", דרש מנהיג איראן מאורחו. "פיהם וליבם של המאריקנים והסעודים - אינם שווים".