על רקע ניצחונו של בנימין נתניהו בבחירות בישראל השבוע והציפייה כי ירכיב במהירות ממשלה חדשה, ממשל טראמפ מתכננן לפרסם את תוכנית השלום האמריקאית במזרח התיכון במהלך החודש הקרוב, כך לפי פרסום של רשת ABC מפי מקורות המעורים בפרטים. על פי המקורות, הנשיא דונלד טראמפ כבר עודכן בפרטי התוכנית, אותה מוביל יועצו וחתנו ג'ארד קושנר יחד עם צוות מצומצם.

עוד צוין, כי המסמכים הקשורים לתוכנית השלום נותרו חסויים לעובדי הבית הלבן ונחשפו רק לארבעה בכירים בממשל. על פי הפרסום, התוכנית תנקוט בגישה לא מסורתית בנוגע לסכסוך הישראלי פלסטיני ותכלול מתן חבילה כלכלית לפלסטינים.

כזכור, מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו טען אתמול כי "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ צפויה לעלות על הפרק בקרוב. אנו עובדים על סדרה של רעיונות", אמר פומפאו בהתייחסו לתוכנית "אנו מקווים להציג אותם בקרוב". מוקדם יותר, אמר טראמפ כי בחירתו מחדש של נתניהו על ידי הציבור הישראלי היא "סימן טוב וצ'אנס גדול לשלום".  מוקדם יותר, אמר ג'ון בולטון בריאון ל-NBC שתוכנית המאה תפורסם בקרוב מאוד.
 
כזכור, "עסקת המאה", אותה מבשלים בכירי הבית הלבן תקופה ארוכה, עלתה לדיון מספר פעמים במהלך מערכת הבחירות - על אף שהפלסטינים כבר הצהירו כי אינם רואים באמריקאים כגורם מתווך בינם לבין ישראל. שר החינוך, נפתלי בנט, תקף את נתניהו מספר פעמים לאורך הקמפיין בעקבות העסקה, וטען כי הוא מתכנן ממשלת אחדות עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, על מנת שיוכלו ליישם את התוכנית ולהקים מדינה פלסטינית.