נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר לנציב אגף המכס והגנת הגבולות במשרד לביטחון המולדת, קווין מקאלינן, כי יעניק לו חנינה במידה וייכנס לכלא, על כך שימנע כניסת מבקשי מקלט לגבולות ארצות הברית. על פי הדיווח שפורסם היום (שבת) ברשת CNN, הדברים נאמרו במהלך ביקורו של הנשיא בקליפורניה בשבוע שעבר. לא ברור האם הוא התכוון לדברים הללו ברצינות, או שמא מדובר בציניות. 
במשרד לביטחון המולדת מסרו בתגובה כי "הנשיא לא רמז, אמר, או ביקש מהנציב לעשות דבר שמנוגד לחוק או לחץ עליו לנקוט בפעולות שאינן נמצאות בתחום המסכות שלו". טראמפ הכחיש מוקדם יותר היום את הדיווח המדובר וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "סיפור שקרי ולא נכון. תקשורת המיינסטרים מושחתת, והמצב ממשיך להידרדר מדי יום".
כזכור, טראמפ השבית את הממשל האמריקאי בינואר האחרון, זאת בשל סירוב בית הנבחרים לממן את החומה שהנשיא ביקש לבנות בגבול מקסיקו. בנאום שנשא הנשיא האמריקני אז הוא אמר  כי מדובר במשבר ביטחוני. טראמפ דרש לאשר לו תקציב של 5.7 מיליארד דולרים למימון בניית החומה ואמר: "כל אזרחי אמריקה נפגעים מההגירה הבלתי חוקית והבלתי נשלטת". ההשבתה, שנמשכה למעלה משלוש שבועות, שברה שיא היסטורי וגרמה לכך שכ-800 אלף עובדי מדינה עבדו זמן רב מבלי לקבל שכר.