היסטוריה בסכנה: בכיר בשירות הכבאות הצרפתי הודיע הלילה (שני) כי כנסיית נוטרדאם, אחת מהכנסיות המפורסמות בעולם, שהפכה לאחד מסמליה הבולטים של פריז ניצלה מקריסה מוחלטת בעקבות מאמצי הכבאים, ולמרות הנזק הרב שנגרם למבנה. בנוסף לכך הודיע הבכיר כי במאמצי הכיבוי, שצפויים להימשך שעות רבות, נפצע באורח קשה אחד הכבאים.



מוקדם יותר פרצה אש עזה בקתדרלה המפורסמת במרכז העיר ותמונות שפורסמו ברשתות החברתיות מציגות עשן ולהבות העולות מן המבנה ההיסטורי, בעיקר משני מגדלי הפעמונים שלו, הנחשב לאחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר בבירת צרפת. אחד הצריחים של המבנה ההיסטורי קרס. לוחמי האש המקומיים אמרו כי עיקר המאמצים כעת הם להציל כמה שיותר יצירות אומנות מתוך המבנה וש"לא בטוח שניתן להציל את הקתדרלה", אך כאמור כרגע ההערכה היא שהמבנה עצמו אמנם ניזוק באורח קשה, אך ישרוד את האש.


 
על פי העיתון הצרפתי לה מונד, השריפה פרצה בעליית הגג של האנדרטה ההיסטורית, לפני שהתפשטה לחלק גדול של הגג כולו. עדיין לא ברור מהו גורם השריפה, אך נראה כי הנזק ממנה יהיה גדול. 
 
נתקלים בבעיה? לא מצליחים לראות את הסרטונים? לחצו כאן למעבר לאתר המותאם
 
משרד החוץ הישראלי מסר כי לא ידוע על נפגעים ישראלים. יש לציין, כי מדובר באזור מתויר מאוד בבירה הצרפתית, והמוני בני אדם מתרכזים באזור וצופים בשריפה. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס לשריפה וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "כה מזעזע לראות את השריפה המאסיבית המשתוללת בקתדרלה". 

גם הנשיא ראובן ריבלין השתתף בצער הצרפתים והביע תפילה כי המבנה ההיסטורי ישרוד את האש ויעמוד על תילו גם בעתיד. בציוץ שפרסם הוא כתב כי "הנוטרדאם היא מהיפים בסמליהן של פריז בפרט וצרפת בכלל, אבל גם אחד החשובים לכל בן תרבות באשר הוא. בינואר האחרון השקפתי על קו הרקיע של פריז, שצריח הקתדרלה עשה אותו יפה עוד יותר. לבנו עם אזרחי צרפת ועם אגדות הנוטרדאם, האמיתיות והבדויות, בתפילה שימשיכו לעמוד על תילן לנצח".
 
הנוטרדאם היא מהיפים בסמליהן של פריז בפרט וצרפת בכלל, אבל גם אחד החשובים לכל בן תרבות באשר הוא. בינואר האחרון השקפתי על קו הרקיע של פריז, שצריח הקתדרלה עשה אותו יפה עוד יותר. לבנו עם אזרחי צרפת ועם אגדות הנוטרדאם, האמיתיות והבדויות, בתפילה שימשיכו לעמוד על תילן לנצח.

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, ביטל את נאומו המתוכנן לאומה לאור "השריפה הנוראה" ובתגובה ראשונה בטוויטר כתב כי "נוטרדאם בוערת והרגשות צפים. אני עצוב הערב, כשאני רואה חלק מאיתנו נשרף". מהוותיקן נמסר כי לנוכח האש הם חשים "הלם וזעזוע" ומתפללים לשלום לוחמי האש.

נתקלים בבעיה? לא מצליחים לראות את הסרטונים? לחצו כאן למעבר לאתר המותאם
נתקלים בבעיה? לא מצליחים לראות את הסרטונים? לחצו כאן למעבר לאתר המותאם
 
הקתדרלה הגותית היא מקום מושבו של הארכיבישוף של פריז, ובנייתה הסתיימה בשנת 1345. היא נמצאת בימים אלו בשלבי שיפוץ, ופסלי ברונזה הוסרו ממנה רק השבוע בשל עבודות. לפני כחודש פרצה אש בכנסיית סן-סולפיס, הכנסייה השנייה בגודלה בפריז.