מועמד מפלגת האופוזיציה העיקרית של טורקיה אקרם אימאמוגלו הוכרז הערב (רביעי) כראש עיריית איסטנבול, לאחר שהושלמה ספירה חוזרת של הבחירות המקומיות שהתקיימו ב-31 במרץ. אימאמוגלו קיבל את המנדט רשמית למרות ערעור ממפלגת הצדק והפיתוח של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן לוועדת הבחירות המרכזית, ובקשתה לביטול התוצאות ובחירות חוזרות.   
 
מפלגתו של רג'פ טאיפ ארדואן דרשה מוועדת הבחירות לבצע ספירה חוזרת של הקולות בשמונה מחוזות באיסטנבול, כך אמר לפני כשבועיים ראש ועדת הבחירות המרכזית, סדי גובן, לאחר שמפלגת הצדק והרווחה של הנשיא ערערה על התוצאות של הבחירות המקומיות.
"הספירה החוזרת נועדה כדי לפסול קולות של מצביעים שקיים לגביהם החשש כי הם בלתי חוקיים", אמר גובן, וציין כי ההחלטה על ספירה חוזרת אינה חסרת תקדים. כזכור, בתחילת החודש נחל נשיא טורקיה ארדואן מפלה לאחר שמפלגתו הפסידה לראשונה את השליטה בבירה אנקרה בבחירות המקומיות, ומדבריו השתמע כי הפסידה את השליטה גם בעיר הגדולה במדינה, איסטנבול. 

הפסד סימבולי גדול 
 

ארדואן, ששלט בפוליטיקה הטורקית מאז שעלה לשלטון לפני 16 שנים ושלט במדינה ביד ברזל, ניהל קמפיין בלתי פוסק בחודשיים שלפני הבחירות, אותן הגדיר "עניין של הישרדות" עבור טורקיה.
"העם הצביע בעד הדמוקרטיה, הוא בחר בדמוקרטיה", אמר מנהיג האופוזיציה קמאל קיליצ'דרוגלו, שהכריז כי מועמדים של מפלגתו החילונית, "ברית העם הרפובליקנית", ניצחו את מועמדי מפלגת השלטון באנקרה ואיסטנבול והחזיקו בשליטה בעיר השלישית בגודלה איזמיר.

הפסד עבור מפלגתו האסלאמיסטית של ארדואן בבירה אנקרה נחשב למכה משמעותית עבור הנשיא. הפסד באיסטנבול, בה פתח בקריירה הפוליטית שלו וכיהן כראש עיר בשנות התשעים, היא הפסד סימבולי גדול אף יותר וסימן לירידה בתמיכה בו.