משרד החוץ הרוסי פרסם הערב (רביעי) הכחשה נחרצת לדיווחים בישראל לפיהם רוסיה הוציאה את שרידי גופתו של המרגל הישראלי, אלי כהן, מסוריה. בהודעה מטעם המשרד נמסר כי "אנו מכחישים בתוקף את הדיווחים של מספר כלי תקשורת ישראליים שטענו כי נציגים מרוסיה הוציאו את שרידי סוכן המוסד אשר הוצא להורג בדמשק בשנת 1965". 



"אנו קוראים לשותפים הישראלים, כולל עיתונאיים, להיות מאד זהירים, מקצועיים והגונים בכל התייחסות לנושאים רגישים מאלה. האחריות על ההשלכות השליליות האפשריות של פרובוקציה כזו מוטלת על הארגונים שמפיצים את המידע, ופעיליה", נמסר עוד בהודעת המשרד. 



לפני שלושה ימים דווח בכלי התקשורת על דיווחים לא מאומתים שפורסמו באתרים של האופוזיציה הסורית כי משלחת רוסית עזבה את שטח סוריה עם ארון ישראלי ובתוכו גופתו של המרגל אלי כהן. בכלי התקשורת הישראליים צוין כי לא ברורה מידת מהימנותם של הדיווחים וייתכן כי מדובר בשמועות בלבד. 



אלי כהן שפעל בסוריה והוצא להורג לאחר שנתפס, נודע כאחד מגדולי המרגלים של ישראל. בינואר 1962 הוא עבר לדמשק כשהוא בדמותו של בן סוריה השב למולדתו. באמצעות קשרים רבים שצבר כהן עם אנשי צבא ובכירים מהצמרת הסורית הוא אסף מידע רב אודות הצבא הסורי וההנהגה הסורית והקשרים לארגוני החבלה הפלסטינים.