ברקע המשבר במגעים עם ארה"ב, מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, פיקח על ניסוי ב"נשק טקטי" חדש שערכה המדינה. כך, על פי דיווח במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) של סוכנות הידיעות המרכזית של קוריאה הצפונית (KCNA). הדיווח לא פירט מהו סוג הנשק, אולם המילה "טקטי" מרמזת על נשק לטווח קצר, לעומת הטילים הבליסטיים ארוכי הטווח המאיימים על ארה"ב. 

על פי סוכנות הידיעות, לנשק יש אפשרות של "טיסה מונחית", בנוסף ל"ראש חץ עוצמתי". קים ג'ונג און התייחס לניסוי, אותו הגדיר מוצלח, ואמר כי "השלמת הפיתוח של מערכת הנשק היא אירוע בעל משמעות כבדת משקל בהגדלה כוח הלחימה שלנו". 
על פי קים דונג-יוב, מומחה צבאי בקוריאה הדרומית, תיאור הניסוי מצביע כי הוא כלל "מצבים שונים של ירי לעבר מטרות שונות", כך שככל הנראה מדובר בטיל אותו ניתן יהיה לשגר מהקרקע, מהים או מהאוויר. "מאוד סביר כי מדובר בטיל שיוט לטווח קצר", הוסיף דונג-יוב.


מסר לארה"ב? קים ג'ונג און. צילום: רויטרס

 
קים ג'ונג און פיקח גם בחודש נובמבר האחרון על ניסוי שנערך בנשק טקטי לא מזוהה, אולם לא ברור האם מדובר כעת בניסוי באותו הנשק. כזכור, באפריל אשתקד טען קים כי קוריאה הצפונית תעצור את הניסויים הגרעיניים ואת שיגור הטילים הבליסטיים ארוכי הטווח שלה, זאת משום שיכולותיה הגרעיניות של מדינתו כבר "אומתו". 
גורם אמריקאי בכיר אמר בעקבות הדיווחים על הניסוי, כי בשלב זה צבא ארה"ב לא זיהה שיגור של טילים מקוריאה הצפונית, אולם ציין כי יתבצעו בדיקות נוספות. בכיר בבית הלבן אמר כי "אנחנו מודעים לדיווח, ואין לנו כל תגובה נוספת". 

כזכור, מוקדם יותר השבוע אישר הקרמלין כי נעשות הכנות לפסגה היסטורית ראשונה בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לשליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית דיווחה כי השליט הצפון קוריאני ייסע לעיר הרוסית ולדיבוסטוק בשבוע הבא. הנשיא הרוסי יגיע לעיר המזרחית ב-26 וב-27 באפריל להשתתף בוועידה לפני ביקור מתוכנן בסין. 

ביום שבת האחרון דיווחה סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית כי קים הודיע שהוא מוכן להיפגש עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לוועידה שלישית, ושיבח את מערכת היחסים בין השניים. "אנחנו יכולים להחליף מכתבים ולשאול זה על בריאותו של זה", אמר בנאום.
טראמפ צייץ אז כי גם הוא פתוח לקיום מפגש שלישי עם שליט קוריאה הצפונית וכינה את מערכת היחסים ביניהם "מצוינת". הנשיא האמריקאי כתב כי הוא "מצפה ליום שבו הנשק הגרעיני והסנקציות יוסרו ואז קוריאה הצפונית תהפוך לאחת המדינות המצליחות בעולם". טראמפ וקים נפגשו עד כה פעמיים, בסינגפור ביוני 2018 ובווייטנאם בחודש פברואר, בניסיון להגיע להסכם על פירוק תוכנית הגרעין.