הסנאטורית אליזבת וורן, המתמודדת על מועמדות לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הדמוקרטית, קראה הלילה (בין שישי לשבת) לקונגרס האמריקני להתחיל בהליך הדחתו של הנשיא דונלד טראמפ בעקבות ממצאי הדוח של רוברט מולר. זאת, על אף שהדוח לא טען שיש בידיו ראיות חותכות לביצוע עבירות פליליות על ידי הנשיא.

"חומרת ההתנהגות הבלתי הולמת הזו דורשת מהנבחרים, בשני הצדדים, לוותר על השיקולים הפוליטיים ולפעול בהתאם לחובתם החוקית", כתבה וורן בטוויטר. "זה אומר שבית הנבחרים צריך ליזום הליך הדחה נגד נשיא ארצות הברית".
וורן היא הראשונה מבין המתמודדים על הנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית שקוראת להדחתו של טראמפ, יום לאחר שחרור הדוח של רוברט מולר על ההתערבות הרוסית בבחירות 2016. מולר, כאמור, לא קבע שקמפיין טראמפ פעל בתיאום עם הרוסים, אולם ציין כי טראמפ ניסה ככל הנראה מספר רב של פעמים לשבש את החקירה. לטענת וורן, "אין להתעלם מהמאמצים החוזרים ונשנים של הנשיא לפגוע בחקירת התנהגותו הלא נאמנה, שתגרום נזק רב ונמשך למדינה".


אליזבת וורן. צילום: רויטרס

 
כזכור, הדוח של מולר, שפורסם ביום חמישי, מפרט רבות על הקשר בין הקמפיין של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לבין פעילים רוסים, שביקשו להטות את הבחירות לטובת הנשיא הרפובליקני. התובע המיוחד, רוברט מולר, לא הצליח לקבוע באופן חד משמעי אם הנשיא דונלד טראמפ ביצע עבירה פלילית של ניסיון לשבש הליכי חקירה, על אף שנבחנו עשרה מקרים חשודים, אולם הבהיר כי הקונגרס יכול להמשיך את החקירה. 
משרד המשפטים פרסם עותק מצונזר של יותר מ-400 עמודי הדוח הסופי שהגיש מולר בחודש שעבר אחרי חקירה של כשנה וחצי. התובע הכללי ושר המשפטים, וויליאם באר, הסביר כי החלקים החסויים קשורים לחקירות שעדיין מתנהלות ולראיות שהוצגו בפני חבר מושבעים וכי לחברי הקונגרס תהיה גרסה מלאה יותר מהעותק הפומבי. 
לכל אורך החקירה, הצהיר טראמפ שוב ושוב כי מדובר ב"ציד מכשפות", אולם הדוח מגלה עד כמה טראמפ חשש לגורלו. לפי הדוח, כאשר שר המשפטים הקודם, ג'ף סשנס, עדכן את הנשיא על המינוי של מולר במאי 2017, טראמפ "נשען על הכיסא ואמר 'אלוהים אדירים. זה איום ונורא. זה הסוף של הכהונה שלי. נדפקתי". חודש לאחר מכן, אף הורה טראמפ ליועץ המשפטי של הבית הלבן, דון מקגהן, לפטר את מולר בשל טיעון לניגוד עניינים, אולם מקגהן סירב.
מולר גם סיפק תחמושת עבור הדמוקרטים כאשר הדגיש כי הקונגרס יכול להמשיך ולחקור את החשדות נגד טראמפ. המסקנה שהקונגרס יכול ליישם את חוקי שיבוש ההליכים בנוגע לשימוש המושחת של הנשיא בסמכויות המשרד תואם את המערכת החוקתית שלנו של איזונים ובלמים ואת העיקרון שאין אדם מעל החוק", נאמר בדוח. בכירי הדמוקרטים מיהרו להצהיר כי יזמנו את מולר לעדות על מנת לקבל פרטים נוספים על החקירה.