המודיעין האמריקני מאשים את חברת וואווי בכך שהיא ממומנת על ידי משרד הביטחון הסיני, כך דיווח היום (שבת) על פי העיתון הבריטי "טיימס". על פי הדיווח, ה-CIA מאשים את וואווי בקבלת מימון מהוועדה לביטחון לאומי בסין, צבא המדינה ואף מרשת המודיעין הממלכתית הסינית. הדיווח הועבר לטיימס בעקבות תוכנית החברה הסינית לספק טכנולוגיה חיונית לרשת הסלולר 5G בבריטניה, שעל פי טענת ה-CIA, קיבלה מימון ממנגנוני הביטחון של בייגינג'.

מוקדם יותר השנה, המודיעין האמריקני חלק את טענותיו עם הברית המודיעינית "חמש העיניים", בה חברות לצד ארה"ב גם אוסטרליה, ניו זילנד, בריטניה וקנדה. 
בדיווח, ציין העיתון כי וואוי דוחה את ההאשמות האלו מכל וכל. "איננו מגיבים על טענות לא מבוססות, המגובות באפס עדויות ממקורות אנונימיים", מסר נציג החברה ל"טיימס". ה-CIA וגופי הביטחון הסיניים לא הגיבו לכתבה.


מטה ה-CIA. מנהלים מעקב אחר החברה? צילום: רויטרס

 
בין וושינגטון לבייג'ינג מתנהלת מלחמת סחר מאז עלייתו של דונלד טראמפ לנשיאות, ובארה"ב חוששים כי הציוד של וואווי עשוי לסייע לשלטונות הסינים בריגול. החברה, מנגד, טענה בעבר כי החשדות נגדה אינם מבוססים. הרשויות האמריקניות חוקרות את וואווי על הפרת סנקציות, לכאורה, ובתו של מייסד החברה אף נעצרה בקנדה בחודש דצמבר יחד עם המנהל הפיננסי שלה. 

מוקדם יותר השבוע, התייחס הבעלים והמנכ"ל של 'אינפיניטי' אמיר איל בראיון ל-103FM לאיום של נשיא ארצות כי במידה וישראל לא תגביל את שיתוף הפעולה עם הסינים במשאבים ובמיזמים הישראליים, השיתוף הביטחוני עם ארצות הברית עשוי להיפגע. בהמשך התייחס לכניסת הדור חמישי לישראל והשמועות על כך שחברת הטכנולוגיה וואווי היא בעצם יחידה צבאית סינית.
 
"ארצות הברית נמצאת היום במסע אגרסיבי", אמר, "אחרי הרבה שנים של כניעה לסינים מצופה מאיתנו, כפרוקסיה אמריקאית, לא לגעת בנקודות הרגישות עבור האמריקאים. בייחוד כשיש ממשל כל כך פרו ישראלי בבית הלבן. אותו ממשל, שרואה את הסינים כמאיימים על ההגמוניה העולמית בעולם, מצפה מאיתנו שלא נשתף פעולה כביכול עמם".
 
במהלך הראיון, אמר כי "ישנן שמועות על כך שחברת הסלולר וואווי היא יחידה צבאית סינית וזה מעניין בפני עצמו. עידן האינטרנט של הדברים דורש קצבי תקשורת הרבה יותר מהירים ויציבים. מי שמתקין את הדור החמישי הם הסינים. אפילו הדמוקרטים כבר מבינים את זה. כולם מבינים את האיום הסיני ושטכנולוגיה זה גם איום. ישראל לא תוכל ולא תרצה לסכן את היחסים עם האמריקאים".

בחודש נובמבר האחרון איתר המודיעין האוסטרלי ראיות לפיהן וואווי מרגלת אחרי הלקוחות, כך דווח בתקשורת במדינה. על פי הדיווחים ביבשת, המודיעין קיבל מידע לפיו אנשי הענקית הסינית סיפקו סיסמאות, במטרה "לפרוץ לרשתות זרות". עוד נטען בדיווח כי פעולות הריגול נמשכו בשנתיים האחרונות. עם זאת, עדיין לא ברור האם חברה אי פעם עשתה שימוש לא חוקי במכשירים.