ארגון דאעש הרג 35 לוחמים בצבא סוריה ובמיליציות הנאמנות למשטר אסד במשך היומיים האחרונים, כך דיווח היום (שבת) המרכז הסורי לזכויות אדם. זאת, על אף שארגון המדינה האסלאמית איבד את כל שטחיו בסוריה והפסיד לכוחות הנתמכים ע"י ארה"ב במערכה על המובלעת האחרונה שלו באל-באגוז. נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, כזכור, כבר אמר בעבר שהארגון חוסל.

על אף שאיבד את כל שטחיו, לארגון האסלאמי עדיין יש לוחמים המחזיקים מעמד במדבר הסורי. המרכז הסורי לזכויות אדם אומר כי התקפות דאעש הנוכחיות הן למעשה הפעולה הצבאית הנרחבת ביותר של המדינה האסלאמית מאז הפסידה במערכה על אל-באגוז, הסמוכה לגבול עם עיראק. 
המתקפות בוצעו בחלקים מרכזיים של סוריה, כאשר המרכזית שבהן הייתה באזור אל-קום שמצפון לעיר המדבר הקדומה פלמירה, בה הרגו פעילי הטרור 15 חיילים סורים ומיליציות בעלות ברית. 

המדינה האסלאמית מסרה היום, באמצעות סוכנות הידיעות שלה, כי הרגה 20 חיילים סורים ופצעה עשרות אחרים באזור אל-סוחנה בין פלמירה לדיר א-זור, לאחר שהטמינה להם מארב. אמצעי התקשורת הסורים לא דיווחו על ההתקפות או על מקרי מקוות בקרב הכוחות הפרו-ממשלתיים במדינה. 

כזכור, בחודש מרץ האחרון הודיעה מליציית כס"ד (כוחות סוריה הדמוקרטיים – SDF), שמורכבת מלוחמים כורדים וערבים ונתמכת על ידי ארצות הברית, על ניצחון נגד דאעש במחוז דיר א-זור, נקודת האחיזה האחרונה של ארגון הטרור בסוריה.

ראשי כס"ד אישרו במהלך החגיגות באל-באגוז, בפרברי דיר א-זור, שישנם כיסי התנגדות של הארגון ואף הזהירו מפני התאים הרדומים. "שחררנו 52 אלף קמ"ר מאדמת סוריה. איבדנו 11,000 לוחמים שלנו בקרבות עם דאעש", אמרו בארגון במהלך החגיגות והוסיפו, כי "הארגון ימשיך לאיים בפעולות טרור על העולם".