האם שתי היריבות הגדולות במזרח התיכון בדרך להפשרת יחסים? אמנם זה לא נראה כך, אך עיראק מנסה לקחת את הצעד הראשון ליעד זה. משלחות מאיראן וערב הסעודית צפויות להגיע מחר (ראשון) לכנס ראשי פרלמנטים במזרח התיכון, שייערך בבגדאד, במה שנחשב להשתתפות נדירה של שתי המעצמות האזוריות, שנלחמות על השליטה במרחב הערבי והמוסלמי במזה"ת באותו הכנס. בנוסף לסעודים ולאיראנים, לכנס אמורים להגיע ראשי פרלמנטים מטורקיה, כווית, סוריה וירדן, והם ידונו על ענייני ביטחון, דיפלומטיה וכלכלה.
עיראק, שנמצאת בין סעודיה לאיראן מנסה זה זמן מה לשמש כמתווכת בין הצדדים, במטרה להפוך לגורם משמעותי במזרח התיכון, מעמד שהחזיקה שנים רבות עד תבוסתה במלחמת המפרץ ולאחר מכן כיבושה על ידי ארצות הברית וכמעט התפרקותה במהלך המרד של ארגון דאעש. ראש ממשלת עירקאק, עאדל עבדול מהאדי כבר ביצע מסע דילוגים לטהרן ולריאד מאז עלה לשלטון לפני חצי שנה, שם הוא פגש את מנהיגי שתי המדינות. 
כזכור, איראן וערב הסעודית נחשבות לשתי מעצמות העל העיקריות במזרח התיכון, והן נלחמות על השפעה בכל מדינות האזור - ממלחמות האזרחים בתימן ובסוריה, ועד מאבקי הכוח הפנימיים בלבנון. אמנם ברמה האזורית ידה של איראן בדרך כלל על העליונה, אך קרבתה של סעודיה לארצות הברית, ועל פי פרסומים גם לישראל, הביאה להחזרת הסנקציות על איראן מצד ארצות הברית, פעולה שפגעה באופן קשה בכלכלת הרפובליקה האסלאמית.