האבל הלאומי על השריפה בקתדרלת נוטרדאם לא הרתיע עשרות כ-10 אלף מפגינים מתנועת המחאה של "האפודים הצהובים" בצרפת, מתוכם כ-7,000 בפריז, מלצאת לרחובות זו השבת ה-23, להתעמת עם כ-60 אלף אנשי כוחות הביטחון בעזרת בקבוקים, אבנים, חזיזים וחומרים דליקים, כשהשוטרים הגיבו בגז מדמיע, זרנוקי מים ,אך גם ברימוני הלם ובכדורי גומי. בסופו של היום, בכיכר הרפובליקה בפריז היתמר עשן סמיך מכמה דליקות, לאחר שמפגינים הבעירו שם בין השאר אופנועים, ספסלים ופחי אשפה. מפגינים ועוברי אורח טופלו בשל שאיפת עשן. יותר מ-200 מתפרעים נעצרו

מאות מפגינים יצאו במסלול מקביל מסן דני שבפרברים הצפוניים של פריז לקתדרלת נוטרדאם, למחות על מה שהם הגדירו כ"הפקעת האתר הלאומי בידי אוליגרכים" שהתחייבו לממן את שיקום הקתדרלה שניזוקה השבוע בשריפה הגדולה. אך המשטרה חסמה את דרכם אל הקתדרלה. והם נותרו ברציף על גדת נהר הסיין. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב באירוניה "ויקטור הוגו מודה לכם על העזרה לנוטרדאם- אל תשכחו את עלובי החיים".

האבל לא צינן את המחאה. כנסיית הנוטרדאם לאחר השריפה, צילום: רויטרס
האבל לא צינן את המחאה. כנסיית הנוטרדאם לאחר השריפה, צילום: רויטרס


המשטרה הרחיקה מפגינים עם דגלי פלסטין מבתי כנסת
 
בנקודות שונות בפריז המתפרעים שרפו רכוש עירוני, מכוניות ,אופנועים, עקרו אבני מדרכה שהשליכו על השוטרים והציתו בריקדות שהקימו מרכוש עירוני ופחי אשפה. בכיכר הרפובליקה פרצו המתפרעים לחנויות רבות ובזזו, בין השאר, חנות ספורט וחנות טלפונים, והונסו בסופו של דבר על ידי השוטרים. מכבי האש השתלטו על הדליקות למרות הפרעות המפגינים שניסו לחסום את רכבם בעזרת משאית הפוכה. נזקים קשים נגרמו למכוניות שחנו במסלול הצועדים במסלול ההפגנה ממשרד האוצר אל כיכר הרפובליקה. להערכת המשטרה, כ-1,500 אנשי הארגון האנרכיסטי "הבלוק השחור" הסתננו להפגנה והובילו את ההתפרעויות. חלק מהמפגינים הניפו את דגלי פלסטין, בצד דגלים "מהפכניים" אחרים, של ונצואלה, אלג'יריה, ותנועות בדלניות בצרפת ובאירופה.

שוטרים דחקו חזרה למסלול שנקבע מפגינים שסטו ממנו כדי לנסות להיכנס לרובע מארה, שבו יש בתי כנסת ועסקים יהודיים רבים, מה שהיה עלול ליצור מצב מסוכן. הנשיא עמנואל מקרון הודיע כי יקיים ביום חמישי הקרוב את מסיבת העיתונאים בנושא תביעות תנועת המחאה שנדחתה בגלל הדליקה בנוטרדאם, לאחר שקיים אתמול התייעצויות בארמונו עם שר הפנים הממונה על המשטרה ועל הטיפול בהפגנות.