שגריר צרפת בארצות הברית, ז'ראר ארו, אמר בראיון פרישה שפורסם היום (שבת) ב"אטלנטיק" כי ישראל היא "למעשה כבר מדינת אפרטהייד" והוסיף כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ "ברוטאלי ופרימיטיבי". הדיפלומט הבכיר, ששירת גם בישראל, טען עוד כי לג'ארד קושנר, מנסח תוכנית המאה ויועצו וחתנו של הנשיא טראמפ, "אין אומץ".
"הסטטוס קוו נוח לישראלים כי הם יכולים לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה", אמר ארו בראיון. "יש להם את הגדה המערבית אבל באותו זמן הם לא צריכים לקבל החלטה כואבת לגבי הפלסטינים, להפוך אותם לחסרי מדינה או לאזרחי ישראל. הם יהפכו רשמית למדינת אפרטהייד. הם כבר למעשה מדינת אפרטהייד". הוא הוסיף כי תוכנית המאה קרובה לעמדת ישראל וכי היא "תיכשל ב-99 אחוזים".

השגריר הצרפתי אמר כי קושנר נמצא "במצב נדל"ן", בהתייחסות לתחום בו עסק לפני הצטרפותו לממשל טראמפ. "הוא יבש לחלוטין, הוא חכם מאוד אבל אין לו אומץ. הוא לא יודע היסטוריה. במובן מסוים זה טוב, אנחנו לא צריכים לומר מי צודק ומי טועה, אנחנו מנסים למצוא דרך. מצד שני הוא כה רציונלי וכה פרו-ישראלי שהוא לא מבין שאם תציע פלסטינים כניעה או התאבדות הם יבחרו באפשרות השנייה", גרס ארו.

 נשיא צרפת עמנואל מקרון. צילום: AFP
נשיא צרפת עמנואל מקרון. צילום: AFP

 

השגריר הצרפתי הוסיף כי קושנר אמר לו כי "הישראלים יתמכו בתוכנית המאה מפני שטראמפ פופולרי שם יותר מנתניהו". הוא הוסיף כי יועצו של טראמפ טען שהפלסטינים יקבלו את התוכנית כי זו "ההזדמנות האחרונה שלהם לקבל ריבונות ומפני שהוא ירעיף עליהם כספים". ארו אמר עוד כי "הערבים מגבים את האמריקאים בנושא". על הנשיא טראמפ קרא: "הוא ברוטאלי, פרימיטיבי אפילו, אך הוא צודק לגבי הסחר החופשי".